2012.04.25. 17:03
Volvo V40
Végre elérkezett, amire már régóta várt minden skandináv autó szerelmes. A vadonatúj Volvo V40. Nemrég mutatták be a genfi autószalonon. Az első leleplezést a Volvo elnök, vezérigazgatója Stefan Jacoby vezényelte le. Kiemelte azt, hogy az autót teljesen a vásárlók igényeire szabták, a legújabb trendeket követve.
Akkor be is mutatnám a Volvo új üdvöskéjét. Ahogy említettem már régóta vártuk, főleg a C30 piacra dobása után, hogy mikor tudhatunk végre a modellpalettán egy 5 ajtós kompaktot. Igen ez az idő elérkezett.Valószínűleg a V40-el a Golfok és Focusok birodalmába, tehát az alsó-középkategóriába szeretne betörni a svéd gyártó.
Az autó megjelenése nem hivalkodó, nem magamutogató, de nagyon átgondolt, ahogy ezt a Volvotól megszokhattuk. Ezekből a jelzőkből viszont arra is következtethetünk, hogy nem egy izgalmas autóról beszélünk, ami jelen esetünkben sajnos igaz. Az orr részen, nincs semmi izgalmas, az első említésre méltó elem a hátsó ablakok végénél felkunkorodó vállív.
A hátsó traktus viszont sokkal izgalmasabb. A nagy hátsó ablak, már a kistestvér C30-ason is tetszett, de a V40-nek jobban áll és praktikusabb is, mivel nem látja mindenki, hogy mit is rejtettünk el a csomagtérben, ahogy azt a C30-nál tehette. A farrészen található, a már-már Volkswagen Scirocco-ra emlékeztető kidomborodás is nagyobb hangsúlyt kölcsönöz a fenéknek. A hátsó lámpák kidolgozása is szép, és általuk vállasabbnak tűnik az autó. Az autó kupé formáját szerintem kicsit túlnyújtották, bár így is még egy teljesen jó és dinamikus formáról beszélünk, ahogy ezt a főtervező Peter Horbury mondta, aki a kínai Geely-nél folytatja munkáját.
Azt tudni kell rólam, hogy számomra az autó beltere az egyik legfontosabb dolog. Már azért is, mert, ha az ember autót vezet, ez veszi körül, ez a rész nyújt igazán minőségérzetet. Szóval elég kritikus vagyok e téren. Az új S60-as itt egyáltalán nem tetszett, (az autó maga sem) tehát kicsit óvakodva pillantottam meg az első képeket a belső térről.
Azt kell, hogy mondjam, kellemesen csalódtam a V40-ben mivel nagyon igényes, barátságos és nagyon ízléses a beltér. A középkonzol mérete, és aránya a beltér többi részéhez képest szinte tökéletes, nekem nagyon tetszik. A váltógomb formája élményszámba megy. Egyedül a hipermodern sebességmérő óra nem tetszett, jobban szeretem a hagyományosabb megoldásokat. Az ülések kiképzésével sincs semmi probléma. Csomagtere 335 literes, ami ebben a kategóriában egy jó érték. Az extrák sora, ahogy azt megszokhattuk sosem ér véget. Ezért ezt nem is nagyon részletezném, annyit azért ismertetnék, hogy rendelhető az először kicsit estlen ráfutásgátló, amit természetesen már teljes mértékben kijavítottak. Egy ilyen sajtótájékoztató hiba is már nagy blama volt a biztonságot mindennél előbbre tartó márka háza táján.
Három darab dízel és kettő benzines erőforrás rendelhető a V40-hez, a leggyengébb D2 dízel (115 lovas) motorral sem fog vánszorogni az autó. Személy szerint én a gyengébbik 150 lóerős benzinest választanám, mivel erő/ ár arányban a legelfogadhatóbb és amúgy is a benzines motorokat preferálom.
Alapvetően 6 fokozatú manuális váltóval elérhető az autó a két erősebb dízelhez automata is rendelhető, amivel elvileg gyorsabban éri el a százat, de azért ebben én kételkednék.
Az ára, ami talán visszatarthatja az átütő sikertől, mivel vetélytársaihoz képest drága, de a Volvo palettán úgy gondolom jól lőtték be a cédulát. Ne felejtsük el, hogy egy premium márkáról beszélünk így a 6 millióról induló alapára nem annyira vészes, főleg úgy, hogy már ebben a kivitelben is eléggé fel van extrázva, például széria a Start/Stop rendszer és a motorháztető alatt tudhatjuk a már említett 150 lóerős benzinest.
Összességében nagyon jó benyomást keltett az Új V40-es. De vajon sikerül e neki nagyot dobbantani kategóriájában?
Szólj hozzá!
Címkék: volvo svéd aktuális JÓautó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.