Németországi utunk során nem volt hiány autós élményekből. Erre is remek példa az egyik legpatinásabb márkánál tett látogatásunk.

Leszálltunk a vonatról ezután csak olyan dolgok jöttek szemben, amik a német autóipart és persze Stuttgart autóiparát lebegtették a szemünk előtt. Mondjuk aki ott BMW-t reklámoz az körülbelül a hazaáruló kategóriába esik. Először jött a Porsche Arena, aztán a Mercedes-Benz Arena, ami Vfb Suttgart otthona, és következett minden Mercedes rajongó Mekkája a Mercedes Museum.

A múzeum előtt egy SLS várt minket a mihez tartás végett. Bent mindenki kapott egy kis fülest, amin volt egy adóvevő és azzal kellett ügyeskedni, hogy kapjunk még több infót a kiállított autókról. Három stílusból lehetett választani, az első az bulvárosabb szórakoztatóbb akart lenni, a második az technikai részletekbe adott mélyebb betekintést, a harmadik meg a GYEREK. Miért kell?!! Ha még kicsi akkor úgysem hallgatja végig, ha meg már nagyobb és érdeklik a kocsik akkor a másik kettő is tökéletes neki. Németországban mindenre gondolnak.

 A remekül megdizájnolt épületben először egy lifttel felrepítettek a legfelső szintre és onnan indult a történet. Spirálisan következtek egymás után a szintek és a különböző korok, persze időrendben. Minden szinten volt egy interaktív rész, meg egy vakvágyán ahol érdekességek voltak kiparkolva ha szabad ezzel a kifejezéssel élnem.

 Az első terem Karl Benz-el, Gottlieb Daimler-el,Wilhelm Maybach-al és az ő tevékenységeikkel foglalkozott . Ennél részletesebben nem is mennék belel a történetbe hiszen az megérdemelne egy külön cikket.

Ezt követte a húszas kurblis, szinte bicikli lánccal hajtott kerekek évei. Ezen a szinten a vakvágyányon , a Mercedes buszgyártó részleg remekeit láthattuk . A max. 12Mp/h kurblis fa emeletes busztól, a hipermodern fullextrás, legújabbig. (zárójelben innen kiváló rálátást kaptunk a focicsapat edzőcentrumára) Ezt követte a 30-40-es évek. Amúgy minden szinthez vezető kis lejtőn volt történelmi áttekintés is az adott korról.

Szóval ezen a szinten nem kell hozzáértőnek lenni, hogy észrevegyük az autóipar fejlődésének óriási lépcsőjét. Ebben az időben már megjelentek a tipikusan a felső tízezer autói is. A vakvágyán itt nem volt túlzottan érdekes csak az embléma történetével foglalkozott. Következett az 50-es évek, amire valljuk be több ismeretünk van mint az eddigiekre. Itt várt ránk az emblematikus SL szárnyas Merci meg a roadster is. Az SL-t élőben látni óriási élmény, aztaz autót, ami konkrétan a sportautók őse.

Mellettük pedig az SLR, ami visz ont a szuperautók őse. Kihangsúlyoznám, hogy 1955-ben elérte a 290km/h-ás sebességet. Mondjuk az is igaz, hogy kettő darabot gyártottal belőle.

Most már egyre érdekesebb lett a dolog. A következő szint a 60-70-es évek, ami legfőképpen a biztonságáról szólt. Volt itt persze páncélozott autó is. Ebben az időben jelent meg az első Turbodiesel autó is a 300 SD Turbodiesel. Találhattunk itt egy nagyon érdekes autópáros a 60-as évekből. Ami azt mutatta meg, hogy hogyan is gyűjtöttek adatokat az autókról. Elől ment a tesztautó és mögötte a négy keréken guruló iroda. A két autót szó szerint egy drót kötötte össze, és erre a drótra voltak felkötve különböző csövek, amin az adatok átáramlottak.

 A vakvágányon hírességek autói páztázhattunk szemeinkkel. Az első celebrity car, a Pápa mobile volt. Ez követte Diana hercegnő SL coupé-ja, majd a diktátorok kedvelt 600 pullman-je. Volt ott még a Jurrasic Parkból ML terepmintás merci, mellette még egy SL a Dallas-ból ami Jock Ewing használatában volt. Az i-re a pont pedig Ringo Star 190 AMG-je volt, amit a Beatles-ből mindenki vett.

 

 

Most jöhetett az általam és sokak által leginkább várt 80-90-es évek. Persze itt megszakadt az időrendi folytatás mintha egy ollóval elvágták volna azt a fonalat, amin eddig haladtuk. Ez azért nagy csalódás volt az addig teljesen jó kiállításban. Ekkor már a környezettudatosságról szólt a tárlat, a különböző F-Cell –es, Blue Efficiency-s környezetbarát Mercikról.

Ezt követte az utolsó rész, amely a Mercedes motorsportban elért eredményeit mutatta be.Minden ágban érdekelt versenyautókat láthattunk. (rally, túraautót, endurance, versenykamion és persze a F-1) Itt találhattunk még híres autóversenyzők dress-eit, kupáit.

Itt ért véget a történet. Na de nem nekünk. Konkrétan addig mentünk ameddig csak lehetett, és jól is tettük. Így be tudtunk ülni egy Mika Hakkinen formaautójába. A beszállást megkönnyítette, hogy az ülő résznél levágták az autó felét és így csak oldalról be kellett csusszanni. Eljött az a rész ami nem hiányozhat egyetlenegy valamirevaló múzeumból sem a Shop. Merchandise termékekből itt nem volt hiány, A különböző kisautóktól, a Mercedes emblémás órán át, a párnákig minden. Ezt csak az Audi Shop-ja tudta felülmúlni.(Erre majd később kitérünk.)

Beszereztem itt álmaim autóját, egy CLS-t  persze csak 1:43-as arányban.

Innen még tovább vezetett az út, szóval nem maradtunk a babérjainkon. A múzeum és a fő kereskedés össze volt kötve, tehát ott lyukadtunk ki. Meglepő volt, hogy nem csak új autókat lehet venni, hanem használt, gyönyörűen felújított példányokat is. Erre a legszebb példa egy SL kupé, amiben 70 ezer kilométer volt, persze az árát is megkérték 40000 euro.

A kereskedés emeletekre volt osztva árkategória alapján, a földszinten az átlagember autója, tehát az A, B és C osztályos Mercedesek. Következő szint E, G, M, osztály, SLK és az SL.

A padláson pedig a márka büszkeségei az S osztály, az SLS és a kedvencem a CLS.

Mindenbe beültünk, ami nyitva volt, sajnos a CLS zárva volt ,de azért kívülről is elnézegettem egy darabig. Az S osztály bármennyire is nem tűnik egy izgalmas autónak, de nem is kívülről az, hanem belül. Elég csak beleülni, hogy érezzük, hogy ez más, mint a többi. Olyan puha kényelmes és tágas, hogy egész nap csak benne ülne az ember. Heves szívdobogással szálltam ki.

Tehát dióhéjban ezt váltotta ki belőlem minden Mercedes kedvelő (köztük én is) kihagyhatatlan épülete, a Mercedes Museum.

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr543350935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása