BanDika 2012.06.13. 00:50

Nyár van, nyár…

Megérkezett a jó idő, és vele együtt a kabriók kirajzási időszaka is. 

 bmw-cabrio-2_1.jpg

 

Ha a kabriózásra gondolok egyedül csak, az öncélú figyelemfelkeltés és cirkálás jut eszembe. Más funkció miatt nem is vesz ilyen autót az ember. Nem gondolnám, hogy marha jó hallgatni az eső kopogását a tetőn, vagy azt, hogy 70-nél szétfújja a beállított friszkót a menetszél, és aztán úgy szállunk ki az autóból, mint egy csapzott popsztár. Azt se felejtsük el, hogy általában a kabrióknál, a csomagtartót, mint fogalmat, azt zárójelbe is tehetjük, mert az összecsukható tető bizony helyet igényel. Ráadásul a kabriók nehezebbek, mint a kupé változatok, és koránt sem olyan merev a karosszériájuk. Így a menetdinamika egy részéről is le kell mondani. Ja és persze „jól” kell viselkednünk egy kabrióban, mert az út során mindig szemmel vagyunk tartva.

Megér ennyi áldozatot egy kabrió? Erre csak akkor tudnék válaszolni, ha már próbáltam volna, most csak annyit tudok mondani, hogy sok embernek azért bejön.

A veteránoknál más a helyzet, az valami egészen más… ezt itt le is szögezném.

Tehát, össze is gyűjtöttem a költségtakarékos és a koránt sem költségtakarékos kabriók közül a legérdemesebbeket. Persze, aki kabriót venne, annak van még minimum egy autója, és a pénztárcája sem üres, szóval nem minden esetben az ár minimálására törekedtem.

Az első kabrió nemzet Olaszország. Első gépjármű a Fiat Barchetta. Neve annyit tesz, hogy kishajó, ami tökéletesen leírja milyen is az autó. Egy nagyon jó pofa, kis laza autó, amiben az olasz digók is jól mutatnak. 130 lóerővel, 66 km-el már 900 ezerért elvihető.

Fiat-Barchetta-2635_1.jpg

A következő említésre méltó darab, a szintén olasz Alfa Romeo Spider. Jól tudjuk, hogy a Gtv kabrió változatáról beszélünk, ennek az autónak a formáját a méltán híres, Pininfarina tervezte. Gyönyörű és sportos kabrióról beszélünk, bár ezeket az előnyöket csak két ember élvezheti, ha az elektronika is úgy akarja. Egy olasz autóról beszélünk… 1,2 milliónál találtam az első jó ajánlatot, 92 e kilométerrel, 150 pacival. Természetesen ennél borsosabb áron találunk még jobbakat is.

Alfa_Romeo_Spider_Meteora.jpg

Ne hagyjuk figyelmen kívül az új Spider-t sem. Aminél hasonlóan jártak el, mint a Gtv-nél, hiszen az új verzió a nagyon dögös Brera kabriója. Szintén nagy név a tervezők oldalán, jelen esetben az Italdesign Giugiaro. 4.2 millió, 78 ezre futásteljesítménnyel. Mint mondjak? Nem rossz, nem rossz.

AlfaRomeoSPIDER2006.jpg

Végül a nagy olasz hal a Maserati Cambiocorsa. Hasonlóan jártak el itt is az olaszok, a Coupe tetejét elhagyták, és kész is a kabrió, és az az idegesítő, hogy olyan jól néz ki, hogy nem tudok belekötni. 50ezer kilométerrel, 390 lóerővel, (leírni is gyönyörű) 9,5 millióért.

 Maserati-Spyder-Cambiocorsa.png

Az olaszok kapizsgálják, hogy mi fán terem egy kabrió.

Dübörögjünk is tovább, nézzünk szét mi újság német honban. Igazából itt, ami elsőre eszünkbe juthat az a Bmw 3-as, és a Mercedes CLK kabrió. Nem lövünk mellé, ha náluk tesszük le a voksunkat. 2.7 milliótól már megtaláljuk ezeket a típusokat a piacon.

Bmw_3_2004_cabrio.jpg

mercedes-CLK-cabrio-automatic-carrental-crete3.jpg

A két nagy rivális mögül kibújik az Audi, az A4 kabrióval. Az A4-es formája nekem jobban ízlik, mint a két említett autóé, ára kicsit erősebb 3.3 milkó.

lk_07a4cab_frontleft.jpg

A Porsche háza táján sem rossz a helyzet, főleg ha a Boxster-re és Carrera cabrio-ra gondolunk. Boxster hírnevét átjárja az, az általános nézet, mely szerint csak az vesz Boxster-t, akinek nem futja 911-re, és ez is nagyon igaz. Ez az állítás a használtautó piacon is bebizonyosodik, mert míg egy 2002-es Boxster 55 ezer kilométerrel 4,3 millió, addig a 2003-as nagytestvér 91 e kilométerrel 9.5 millió. A Carrera cabrio-t nem kell bemutatni senkinek. Már egy korábbi cikkben kifejtettem, hogy nekem a Carrera A nagybetűs sportautó, ezért csak jót tudok a kabrióról is mondani.

2002_Porsche_Boxster-3.jpg

2006-porsche-911-carrera-4s-cabriolet-2.jpg

Bármilyen furcsán is hangzik, nagy kabrió nemzet a svéd is. Valahogy nagyon ráéreztek a 4 személyes darabokra. Pedig Svédország nem kifejezetten a kabriók hazája, a 25 fok körüli nyári maximumokkal. A Saab 9-3 és a Volvo C70 kabriók régi és új változatai is pazarok, nem felvágósak, de nagyon elegánsak. Én szívem szerint az egyik darabbal, talán egy 9-3 kabrióval kezdeném kabriós karrierem. A régebbieket másfél, az újakat 3 millió környékén találjuk.

2008-Saab-9-3-Convertible-Front-Side-590x442.jpg

 

Az angolok a Jaguar XK-val szállnak be a versenybe, nem csekély esélyekkel. Ugyanis az új és a régi XK megjelenése is szenzációs, egy kis angol eleganciával. 4.5 millióért már vehetünk egy 85 e kilométeres, 284 lóerős darabot 1999-ből borzasztóan jó állapotban. Az új verzióból használtat csak 9 millió környékén találunk.

2005-jaguar-xk8-convertible-3.jpg

2010-jaguar-xk_100313654_m.jpg

Az amerikai cirkálója Ford Mustang 320 lóerővel. Csak tetováltaknak.

46b21383307de.jpg

A japánokkal zárjuk a használt versenyt, az Infiniti g37 kabrióval. A Lexus-Infiniti párharcból ezúttal utóbbi jött ki győztesen, mert egyértelműen veri a g37 az Sc-t. A 320 lóerős g37, árban is erős, 10 millió forintot kóstál.

2009060509134877.jpg

Az újak közül ajánlanám az E-osztály kabriót, az Audi A5-öt, a Bmw 6-os kabriót csillagászati áron, na meg az Mercedes SL-t hasonló árfekvésben.

mercedes_e_1.jpg

audi-a5-cabriolet-1-big.jpg

bmw_6_cabrio (10).jpg

New-Mercedes-SL63-AMG-front.jpg

Veteránokat se hagyjuk ki a sorból. A három kedvenc típusommal bővíteném a listát. Az első az angol Triumph Spitfire mk4. Gyönyörű formaterv, kiváló hétvégi autó, a szerpentinekre, csak úgy, mint a másik nagy kedvenc a Fiat 124 spider. Őket követi a Mercedes-Benz SL, amely nem csak a hegyekben, de a városban is parádés. Ezért másfélszer annyiba kerül, mint a másik kettő. Előzőek 2,8 millió körül kaphatóak nagyon jó állapotban tegyük hozzá. A merci tipp-topp állapotban 4 millió környékén érhető el.

IMAGE_261.jpg

Fiat_Spider_2000_Heck.JPG

MERCEDES 350 SL V8 1980 WITH HARD & SOFT TOPS_1.jpg

Mennyire, de mennyire nem bánnám, ha majd állna belőlük egy a garázsomban.  

Akiknek nem volt kielégítő a listám annak ajánlanám az Aston Martin DB9 és Vantage Volante-t nagy szeretettel.

astonmartin_db9-volante-2010_r4.jpg

Aston-Martin-v8-vantage-roadster_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr44584653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása