2011.11.25. 22:51
Honda NSX - LEGENDIARY
Honda NSX - LEGENDIARY
Ez a blog azon rovata, melyben legendás autókról írunk, illetve azokról, amiket mi annak tartunk.
A Honda NSX-et először 1989-ben, a chicagói autókiállításon leplezték le, ahonnan a következő állomás az 1990-es sorozatgyártás volt. A Honda célja az volt, hogy konkurenciát állítson a nagy európai sporkocsigyártóknak: a Ferrarinak, a Porschénak és a Lamborghininek.
A Forma-1-es tapasztalattal rendelkező márka mindent bevetett a siker érdekében. Új gyárat építettek, ahol a napi 25 autót 10 éves tapasztalattal rendelkező munkások rakták össze. A versenysportban szerzett tudásukat az autó építésében kamatoztatták. Volt itt minden, mint a búcsúban: 8000-es fordulatszám, 42-58 százalékos tömegelosztás, számos helyen könnyűfémek használata a súlycsökkentés érdekében és persze a tökéletesen áramvonalas (és nem utolsó sorban szép) önhordó alumíniumkarosszéria.
Mai szemmel nézve megmosolyogtató az ötsebességes kézi vagy a négysebességes automata váltó.(Főleg, hogy a világ legunalmasabb autójába, a VW Golfba is lehet DSG-t szerezni…) A 3000 köbcentis, 273 LE-s V6-os motor 6,1s alatt juttatta el százra, ami mára szintén nem tűnik nagy szónak, de ez igenis egy jó érték volt!
Létezett R néven versenyváltozat is 410 lóerővel.
Érdekesség, hogy Mr. Wolf, a Ponyvaregény emblematikus 'probléma-megoldója' is ilyennel érke
Az NSX a 90-es évek álomautója volt japán kiadásban. Mára pedig csak egy szép emlék a Honda egyik legszebb időszakából. Lehet, hogy egy Ferrari feltűnőbb az utakon, de aki ért hozzá, az tisztelettel és elismeréssel néz erre a remek autóra…
Szólj hozzá!
Címkék: honda nsx legendiary
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.