A jó időről manapság csak múlt időben beszélhetünk, ezért a veteránok kirajzása megállt. Viszont van még a tarsolyban bőven, mint például ez az 1987-es padlizsán Porsche 928S.

WP_000082.jpg

Testközelből 928-hoz legutóbb matchbox formájában volt szerencsém, ez annak is betudható mivel nem egy gyakori darab, mondhatni elfeledett. Nem is csoda, mivel csupán 17 esztendeig volt az étlapon, és ezalatt csupán 61056 darab gurult ki a szerelősorról. Továbbmennék, fotóalanyunkból, az S-ből 6 év alatt 22 ezer darab készült. 

A 60as évek végén vetődött fel az ötlet Ferdinand Porsche agyában, hogy egy luxus, utazóautóval kéne bővíteni a palettát. Az új típus eljövetele még inkább égető fontosságú volt, mikor a 911-es eladásai apadni kezdtek.

Az alapvető koncepciójában szerepelt, egy kényelmes, jól felszerelt, kicsit kupés, kicsit szedános, hosszú utakra kiváló, de ahhoz kellő erővel rendelkező autó megteremtése. Természetes a jó vezethetőség is fontos szemponttá vált, ebben az 50/50 súlyeloszlás nagy szerepet játszott. Viszont ez említett szempontok miatt még így sem volt igazán a versenypályák ördöge.

A meghajtásról V8-as motorok gondoskodtak, az 5 literes S4 esetében ez 320 lóerőt jelentett. A 911-el szemben orrmotoros a 928, viszont hátsókerék meghajtású. A motor elhelyezésében szerepet játszhatott valószínűleg az is, hogy egy utazóautóban szükség van csomagtérre is, így ennek az elrendezésnek köszönhetően az autó farában használható méretű poggyásztér található. A kényelmet miatt, ehhez a típushoz már elérhető volt, automata váltó is.

WP_000080.jpg

Fotóalanyom nem az eredeti 928-as, ez már negyedik verzió, aminek legszembeötlőbb jegyei az új hátsó lámpák. Az autó külseje radikális változás a klasszikus 911-hez képest. Nagyon kedvelem ezt az elnyújtott formát, a far rész kiváltképp a kedvencem. Az oldalsó ablakon gyönyörűen illeszkednek egy ívre.  A használat közben kiugró fényszórók nagyon egyedivé teszik a 928 megjelenését.

Sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr345175960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása