BanDika 2012.09.22. 23:49

Megújul a Dacia

A héten láttak napvilágot, az új Logan és Sandero első képei.

new-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_6.jpgnew-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_13.jpg

2004-ben a Logan-al sikerült újra feltámasztani a Renault-nak a román márkát, hiszen az 1300-as Dacia óta ez a legsikeresebb típus. Az új modellnek egyetlen feladata volt a piacon, a legolcsóbbnak lennie, ezt a minimum programot hiba nélkül teljesítette is. Természetesen ez megérződött az autón. Alapvetően a Thalia-ra épül, ez már magában nem dicsőség. Mindenütt fellelhetőek francia elemek, és minden nagyon olcsónak hat. A Logan valljuk be, egy elég esetlen, bárgyú autó.

p0020917.jpg

Semmi érdekes nincs benne, a beltere egészen pocsék, de legalább tágas és nagy a csomagtere, körülbelül ennyi pozitívuma van, meg persze az ára.  2008-ban átesett egy modellfrissítésen, de ez igazán sokat nem segített, ebben az évben jelent meg a Sandero is. Formája sokkal jobbra sikerült, érződött rajta, hogy nem csak úgy össze lett dobálva, viszont a beltér maradt, ami még a 2010-ben megjelent Dusterben is kísért. 

Dacia-Sandero_mp60_pic_53209.jpgp0504674.jpg

2012-ben viszont eljött a nagy változás és előrelépés időszaka, ekkor jelent a Lodgy. Egy egyterűről beszélünk, ami kimondottan jól néz ki. Teljesen jó autó, és végre a beltér is új, és erre már nekem is ( nagyon érzékeny vagyok erre a témára) azt kell mondjam, hogy rendben van.

Dacia-Lodgy_mp60_pic_91943.jpg

Dacia-Lodgy-sursa-Dacia-18.jpg

Ezzel a típussal elérkezett az első igazi 7 személyes Dacia, tudom, hogy a Logan MCV-nek is van 7 személyes verziója, de ne mondja nekem senki, hogy egy kombi csomagtartójába bepaszírozott 2 üléstől, már egy húdejó 7 személyes egyterűnk lesz. Az előrelépések mellett sikerült megtartania a legfőbb erényét a Dacianak, az olcsóságát, ugyanis a Lodgy már 2,5 milliótól kapható. 

Ezek után már bizakodva vártam az új Logan és Sandero megjelenését, és nem kellett csalódnom. Komolyabb arcot kaptak az új típusok, sokkal magabiztosabb a megjelenésük. A hűtőmaszk nagyon hangsúlyos, a fényszórók szépen illeszkednek hozzá. Ezek az elemek és a hátsó lámpák mindkét autón megegyeznek. Logan-t a  puttonya még mindig egy kicsit esetlenné teszi, de a Sandero kifejezetten jól néz ki.

new-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_5.jpgnew-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_7.jpgnew-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_4.jpgnew-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_10.jpgnew-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_12.jpgnew-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_11.jpgnew-dacia-logan-and-sandero-photos-become-official-photo-gallery-medium_1.jpg

Az új típusok megkapták a Lodgy műszerfalát, szóval minden téren tapasztalható a fejlődés. Gondolom majd a Renault jól bevált motorjait rendelhetjük az autókhoz. Úgy érzem, az ár terén sem kell majd nagyon a szívünkhöz kapnunk, szerintem 2 millió alatt lesz az alapár. Árképzés terén egyetlen gyártó sem tud versenybe szállni a Dacia-val, még a Skoda Citigo, vagy a Seat Mii sem, pedig őket direkt arra találták ki, hogy nagyon olcsók legyenek.

A modellfrissítés előtt is nagyon kedveltem a Dacia-t, de most már azt is mondanám, hogy vennék is ilyet. Tudom sokaknak problémája, a név. Úgy gondolom az én korosztályomnak viszont már inkább poén azt mondani, hogy Dacia-val járok, mint hogy szégyen. Fel a fejjel Dacia!

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr434796573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása