2012.09.22. 23:49
Megújul a Dacia
A héten láttak napvilágot, az új Logan és Sandero első képei.
2004-ben a Logan-al sikerült újra feltámasztani a Renault-nak a román márkát, hiszen az 1300-as Dacia óta ez a legsikeresebb típus. Az új modellnek egyetlen feladata volt a piacon, a legolcsóbbnak lennie, ezt a minimum programot hiba nélkül teljesítette is. Természetesen ez megérződött az autón. Alapvetően a Thalia-ra épül, ez már magában nem dicsőség. Mindenütt fellelhetőek francia elemek, és minden nagyon olcsónak hat. A Logan valljuk be, egy elég esetlen, bárgyú autó.
Semmi érdekes nincs benne, a beltere egészen pocsék, de legalább tágas és nagy a csomagtere, körülbelül ennyi pozitívuma van, meg persze az ára. 2008-ban átesett egy modellfrissítésen, de ez igazán sokat nem segített, ebben az évben jelent meg a Sandero is. Formája sokkal jobbra sikerült, érződött rajta, hogy nem csak úgy össze lett dobálva, viszont a beltér maradt, ami még a 2010-ben megjelent Dusterben is kísért.
2012-ben viszont eljött a nagy változás és előrelépés időszaka, ekkor jelent a Lodgy. Egy egyterűről beszélünk, ami kimondottan jól néz ki. Teljesen jó autó, és végre a beltér is új, és erre már nekem is ( nagyon érzékeny vagyok erre a témára) azt kell mondjam, hogy rendben van.
Ezzel a típussal elérkezett az első igazi 7 személyes Dacia, tudom, hogy a Logan MCV-nek is van 7 személyes verziója, de ne mondja nekem senki, hogy egy kombi csomagtartójába bepaszírozott 2 üléstől, már egy húdejó 7 személyes egyterűnk lesz. Az előrelépések mellett sikerült megtartania a legfőbb erényét a Dacianak, az olcsóságát, ugyanis a Lodgy már 2,5 milliótól kapható.
Ezek után már bizakodva vártam az új Logan és Sandero megjelenését, és nem kellett csalódnom. Komolyabb arcot kaptak az új típusok, sokkal magabiztosabb a megjelenésük. A hűtőmaszk nagyon hangsúlyos, a fényszórók szépen illeszkednek hozzá. Ezek az elemek és a hátsó lámpák mindkét autón megegyeznek. Logan-t a puttonya még mindig egy kicsit esetlenné teszi, de a Sandero kifejezetten jól néz ki.
Az új típusok megkapták a Lodgy műszerfalát, szóval minden téren tapasztalható a fejlődés. Gondolom majd a Renault jól bevált motorjait rendelhetjük az autókhoz. Úgy érzem, az ár terén sem kell majd nagyon a szívünkhöz kapnunk, szerintem 2 millió alatt lesz az alapár. Árképzés terén egyetlen gyártó sem tud versenybe szállni a Dacia-val, még a Skoda Citigo, vagy a Seat Mii sem, pedig őket direkt arra találták ki, hogy nagyon olcsók legyenek.
A modellfrissítés előtt is nagyon kedveltem a Dacia-t, de most már azt is mondanám, hogy vennék is ilyet. Tudom sokaknak problémája, a név. Úgy gondolom az én korosztályomnak viszont már inkább poén azt mondani, hogy Dacia-val járok, mint hogy szégyen. Fel a fejjel Dacia!
Szólj hozzá!
Címkék: aktuális dacia
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.