Pedig lehetnél, mondjuk Hyundai is, ahogy mostanában kinézel. Amit manapság a Ford tervezői művelnek, az egyszerűen kritikán aluli.

FordChampions121211_1789292_1_sps_Pxgen_r_630xA.jpg

 

Gyermekkorom óta a márka nagy rajongója voltam. Az oviban meg alsóban minden kocsira, amit rajzoltam Ford emblémát raktam. A család használatában is állt már egy Focus, nagyon elégedettek voltunk vele. Nem voltak vele nagy gondok, jól is ment, kényelmes is volt és jól is nézett ki. Na, el is érkeztünk, ahhoz a részhez, ami mára elfogyott, eltűnt.

Nézzünk csak rá a mai Fordok-ra, és mit látunk? Formai túlburjánzást, ízléstelenséget.

Minden a Ford Fiesta hatos generációjával kezdődött.

Most ki is vesézném az egész modell palettát úgy, ahogy van. Egyszerűen nem hagyhatom szó nélkül. Persze nem gyalázom a föld alá az egészet, mert vannak olyan modellek, amik tetszenek, ilyen az S-Max, a Galaxy, és a Mondeo. A Kuga sem rossz, de egy új Mazda CX-5 sokkal menőbb. Tehát csak a modellpaletta feléről fogom elmondani a véleményemet. Azt leszögezném, hogy csak kinézet szempontjából minősítem a Fordokat, mert a technikai előrelépéseket, és a vezethetőséget nagyon értékelem.

Ford KA: Ez az autó, valami egészen szánalmas. Csak rá kell nézni, egyszerűen olyan semmitmondó. Semmi meghatározó ív, csak az óriási lámpái különbözteti meg őt a többi autótól, amitől az autó szeretne kis édibédi lenni. Ebből is gyanítható, hogy a hölgy vásárlóknak tervezték az autót.

p0505304.jpg

6605.jpg

A belső térben sem jobb a helyzet. Kísértetiesen hasonlít a műszerek elrendezése a régi Fiat Pandáéra. Ott elfogadható volt, de egy Fordnál viszont nem. A műszerfalat is próbálták cukira tervezni, de szerintem ez inkább gagyi.

Ford-Ka_2009_800x600_wallpaper_55.jpg

 

Fiat-Panda-Interior-Image-09-04-1280.jpg

Kettő, azaz kettő motorral kapható az autó. Melyik más autó típushoz választható két motor? Nem sokhoz. Ebből is látszik, hogy egyáltalán nem fektetnek nagy hangsúlyt a KA-ra a Fordnál. De akkor meg minek?

Ford Fiesta: Kívülről teljesen jó, de itt jön a Fordulat (ezen sokat gondolkodtam) és az első vészjósló jel. A műszerfal, ami nekem első ránézésre, egy pillangóra emlékeztetett, ezt az álláspontomat ma is tartom. Ki az a férfi? - teszem fel a kérdést-, aki egy olyan autót szeretne, aminek a beltere egy cuki kis pillangóra emlékeztet. Hát nem sok maradjunk ennyiben.

Ford-Fiesta_5-door_2009_800x600_wallpaper_08.jpg

Ford-Fiesta_5-door_2009_800x600_wallpaper_09.jpg

Ford-Fiesta-Interior-01-lg.jpg

Ford Focus: Nagy visszhangot, nekem kicsit csalódást jelentett az új Focus megjelenése. A régieket úgy szerettem, de az újjal folytatták a Fiestán megjelent elemek bevezetését. Így belülről hasonlóan furcsa, olyan koreai, japán autós. Kívülről félig szépre sikerült. Az orra teljesen rendben van.

Ford-Focus_2011_800x600_wallpaper_02.jpg

Ford-Focus_2011_800x600_wallpaper_2b.jpg

Ford-Focus_2011_800x600_wallpaper_18.jpg

Ford-Focus_2011_800x600_wallpaper_26.jpg

A fara viszont…. A hátsó lámpák formáját még emésztenem kell. Bár, ha piros színben vesszük akkor nem is látszik. A sedan pedig egy az egyben, úgy néz ki, mint egy Hyundai i40. Kár.

2011-ford-focus-hatchandsedan-06.jpg

hyundai-i40-sedan-3_medium.jpg

 

Ford Focus C-max és C-max Grand: Elérkeztünk ahhoz a modellhez, ami kivágta a biztosítékot. A Grand C-max. A sima C-max formálya olyan kis S-max-os, ami dícséret. A belső tér a Focusé csak egy kicsit megemelve.

Ford-C-MAX_2011_800x600_wallpaper_05.jpg

Ford-C-MAX_2011_800x600_wallpaper_0f.jpg

De a Grand C-max, valami egészen borzalmas. Az orra a sima C-maxhoz hasonló, de hátul, egyszerűen elképesztő, amit a tervezők műveltek. Komolyan, az irodalom füzetembe szebbet rajzolok, mint ez. Egyáltalán nem egységes az autó.

Ford-Grand_C-MAX_2011_800x600_wallpaper_02.jpg

Ford-Grand_C-MAX_2011_800x600_wallpaper_0e.jpg

Ford-Grand_C-MAX_2011_800x600_wallpaper_0f.jpg

Ez miez???

 Ford-Grand_C-MAX_2011_800x600_wallpaper_18.jpg

(Ja és a Ford honlapja gagyi, de ezt csak zárójelben.)

A Ford formatervezés szempontjából elindult a lejtőn, ki tudja hol áll meg?

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr24506825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása