2012.04.18. 22:44
Part 2
Egy nagyobb szünet után folytatódik a Carambol. Show must go on, ahogy a német mondja.
Kezdjük is ott, ahol abbahagytuk a kis bivalyerős kompaktoknál.
Mini
Az első versenyző Bmw szárnyai alá tartozó Mini. Óriási sikernek bizonyult a Mini, amikor a müncheni gyártó ismét felfutatta. Természetesen a Bmw-hez méltóan az autó útfekvése kiváló. A legerősebb alap Mini a Cooper S, a maga 184 lóerejével. Viszont ezzel még nem ér véget a fegyverarzenál bemutatása. Ugyanis a Mini legsportosabb verziói a John Cooper Works üdvöskéi. Jelen esetben ez 211 lóerőt jelent és nagyon sportos megjelenést. A Coupe is hasonló felszereltségekben, illetve erővel kapható, viszont a Cooperrel nem röhögnek ki az utcán, amikor meglátják az autót.
Ford
A Ford a második gyártónk, aki már nagy tapasztalatot szerzett a rali világában, és az ilyen gyártók érzik, hogyan is kell összerakni egy a mindennapokban használható sportos autót. Az idei évben a Fiesta-t gyötrik a WRC-ben, így vele kezdjük a beszámolót. A Fiesta Sport 1.6-os benzinmotorral kapható, ami 120 lóerős, számomra ez csalódás. Nem arról van szó, hogy alig vinné a kis Fiesta-t az 1.6-os, de azért mégiscsak elvárnám, hogy a WRC-re való tekintettel legyen erősebb verzió is. Az új Focusból még nem készítettek igazán sportos verziót, ezért csak megemlékeznék az eddigi legvadabb Focus Rs-ről ami 300 lóerőt birtokolt első kerekein.
Opel
A legkisebb Corsa legerősebb verziója az Opc (az opc-k jelentik mindig a legerősebb változatokat) ,ami nem fukarkodik erőben. Ugyanis van 192 csikó a motorban. A feltűnési viszketegségben szenvedőknek elérhető a Corsa 3 féle rikító színben is. Azért azt be kell ismernem, hogy a kék, vagyis az opc kék, (mert minden opc-t ebben a kékben mutatnak be) elmegy, főleg úgy, hogy kapunk hozzá illő belteret.
Az új Astrától akárcsak nekem, mindenkinek leesett az álla, hogy végre egy teljesen jó opel, amit bárki elfogadna. Ezt követően nemrég megjelent az Astra GTC, ami megtartotta az új arculat minden jó elemét, de ezen még finomítva, még sportosítva nyerte el végső formáját. Eddig a legerősebb 1.6-os 180 lóerős, de ahogy az Opel lóerő halmozó hajlamát ismerem, az Opc kivitelben ebből nem lesz hiány.
Renault
A francia mezőny újabb gépekkel erősödik. Az első példány, a megújult Twingo. Súly/lóerő arányban az egyik legkiemelkedőbb darab. Ugyanis alaptömege alig haladja meg az egy tonnát, és ehhez járul az 1.6-os 16szelepes motor 133 lóereje, ami irigylésre méltó. Ráadásul ára sem verdesi az egeket 3.7 milliótól már hazavihető, ami az eddigi árcédulákhoz képest poton pénz.
A Wind is hasonló tulajdonságokkal bír, csak nehezebb a Twingonál. Viszont feltűnéskeltésre remek eszköz, mivel formája enyhén szólva megosztó (kicsit ronda, mondjuk ki), és nem is látni belőle sokat az utakon. Nekem is csak egyszer sikerült megfigyelnem kecses testét.
Most el is érkeztünk, minden kisautók atyjához a Cliohoz. A legjobban húzó darab a kettő literes RS, ami szolid 203 lóerőt produkál 1200 kilójához (nemkutya). Hat gangos sebességváltó is jár hozzá. Jól tudjuk, 6 sebességes manuális váltót véletlenül nem raknak egy autóban sem, szóval nagyon megy a kicsike. Gordini felszereltségben is elérhető a Clio, ami magában foglalja a speciális fényezést, és a kék-fekete belső harmóniát, ahogy a katalógus mondja. Árban ő már erősebb 6.7 millióért kell a zsebünkbe nyúlni.
Most pedig következzék a Renault tetőfoka a Megane Coupe RS. Csak annyit mondanék róla, hogy megdöntötte a Nürburgringen az első kerék meghajtásos széria autók rekordját. Úgy gondolom, ez magáért beszél, meg persze a 265 lóereje is. 8 milkóért egy rekorder autót vásárolni, azt hiszem mindenképpen elgondolkodtató. A facebook oldalon meg is osztom a rekord belső kamerás felvételét.
Seat
A Volkswagen csoport első tagjával ismerkedhetünk. Ibizából kaphatunk 105 locskás Fr-t és a figyelemreméltóbb 180 lóerős Cuprát. Ugyanezek a verziókat megtaláljuk a Leonnál is csak itt az Fr 211, a Cupra viszont 265 lóerős. A 250 km/h-át is vígan eléri a Cupra.
Skoda
Itt is a második Vw berkeibe tartozó márka. A Skodáról valahogy az embernek nem az ugrik be, hogy milyen sportos autók is ezek. De. Aki szokott rali közvetítést nézni az Eurosporton annak már derenghet, hogy WRC-ben és főleg IRC-ben nagyon ott vannak az S2000-es Fabiák. Természetesen gyengébb változatokban hozzá lehet jutni a Fabiához. Az első változat az 1.2-es 105lóerős Monte Carlo felszereltségű. 105 lóerős, na és?- tehetnénk fel a kérdést. Nem is a menetteljesítmény a lényeg, hanem a Fabia csinosabb és egyben sportosabb külsőt kap a legendás rali tiszteletére. A Fabia RS csupán 180 lóerős ezért erről a verzióról nem is mondanék többet.
Suzuki
Swift Sport 1.6 VVT 136Le. Igen van ilyen.
Volkswagen
El is érkeztünk a leányvállalatok után az anyacéghez. A Vollswagen eddigi története során mindig a Gti típusjelzéssel ellátott gépek képviselték a legerősebb példányokat. A Gti-k másik ismertetőjele, hogy nagyon jó pofák az üléshuzatok. A legkisebb a Polo 180 lovacskás, de sajnos még hazánkban nem elérhető.
A Golf Gti viszont már kapható 210 lóerejével. Szerintem azért gázos, hogy a Leon Cupra agyba-főbe veri az anya vállalat Golfját. Na, mindegy.
A retroláz, a Vw-t sem hagyta ki, ezért nemrég megújult a Beetle. Ő viszont csak 200 lóerős. Kár, de legalább jól néz ki.
A Scirocco is valamilyen kísérteties módon szintén 210 lóerős. Miért nem lehet valami figyelemre méltóbbat produkálni? Vagy a népnek ez elég?
Volvo
Utolsó versenyzőnk a rajtkőnél a C30 T5, amely 230 lóerőt produkál. Úgy gondolom, aki tüzes autót szeretne, az ne a hideg északon keresgéljen, mert nem fog találni.
Összefoglalva, van miből válogasson az ember, feltéve ha van pénze. Erre lehet orvosság a használtautó piac, ahol már elég jó áron hozzá lehet jutni egy erős kis autóhoz. Erre még visszatértünk…..
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.