2012.07.23. 00:51
Retro
Balatoni nyaralásom üde színfoltja volt az egyik balatonszéplak-felsői hotel neve. Ugyanis a már koros, mondhatni lerobbant létesítmény felújításával nem bajlódtak, hanem átnevezték Retro Hotellé, így senkinek nem lehetett egy szava sem, mert hát ugye retro. Szerencsére az autóiparban nem így járnak el, hanem felélesztik a régen már nagyon jól bevált modelleket.
Mini
A Bmw dobbantott nagyot 2001-ben, amikor piacra dobta az új Minit, és ezzel útjára indította a feltámasztott Mini márkát is. Az új Mini jól őrizte meg a Sir Alec Issigonis által megálmodott formát, csak az kicsit megnagyítva modernizálva, hogy a mai embernek felhasználóbarát legyen.
A siker nem maradt el, az egész világon népszerű modellé vált az új Mini, nem csak őshazájában. 2004-ben a cabrio verzióval bővült a modellpaletta. 2006-tól a legsportosabb Miniket jelelő John Cooper Works verziók is egyre kívánatosabbá tették a márkát.
Ebben az évben érkezett el a modellfrissítés is, kicsit finomítottak a lámpatesteken és a belső teret is otthonosabbá varázsolták. 2008-ban ismét bővült a modellpaletta a Clubman-el. Egy családbarátabb, négy ember számára is használható autót szerettek volna létrehozni, de ez a próbálkozás nem aratott osztatlan sikert.
2009-ben kijött a második generációs kabrió. 2011-ben pedig megjelent a személyes kedvencem a Countryman. Amely már tényleg használható kettőnél több ember számára is, szemben a Clubmannal. Az autó nagyon vagány lett és egy újabb sikeres modellel bővült a paletta.
2012-ben 7 fősre duzzadt a paletta, megjelent a Mini Coupe és a Roadster. A kupé egy megosztó típus lett, tehát vagy szereti az ember, vagy utálja nincs köztes út. Én személy szerint az utálók táborát gyarapítom, mert irdatlan ronda. Ez van. A Roadster a Coupe lenyitható tetejű változata, valamivel emészthetőbb a formája.
2013-ra tervezik a Paceman bemutatását, a végleges verziót a párizsi autószalonon tekinthetjük meg.
Fiat 500
2007-ben, a régi Fiat 500-as 50.évfordulóján mutatták be az új 500-ast. Ebben az esetben is remekül vissza tudták hozni a régi autó hangulatát. A siker az olaszoknál sem maradt el, vitték az autót, mint a cukrot. Nagyon stílusos autó, ebből a szempontból sosem kell félteni az olaszokat, minden nagyon a helyén van. Az 500-as sajátja még a hihetetlen mértékű személyre szabhatóság. Nemrég szereztem be egy katalógust, annyit mondanék, hogy 20 féle matrica, 20 féle logó és 24 féle slusszkulcsborítás közül válogathatunk. Természetesen a műszerfal színét is megválaszthatjuk, szerintem a fehér műszerfal és kormány kombóban az 500-as verhetetlen.
A megszokott koreográfiát követve, a siker újabb modellek kiadására ösztönözte a Fiatot. Így 2008-ban megjelent a legerősebb kis golyó az Abarth 133 lóerővel. 2009-ben megjelent a Ferrari mérnökei által fejlesztett Abarth 695 Tributo Ferrari, szeréyn 180 lóerős motorral és 284 mm-es Brembo féktárcsákkal.
Ebben az évben piacra dobták az újabb sikeresélyes modellt az lenyitható tetejű 500C-t. Egy évre rá a kabrióból is elkészült az Abarth változat.
2011-ben jelent meg a kedvenc rendelhető csomagom az 500 by Gucci. Olaszország egyesítésének 150. és a Gucci 90. évfordulójának tiszteletére hozták ki. A Gucci márka névnél többet nem is kell mondanom a csomagról, úgy érzem, mindenki sejtheti, hogy nagyon divatos és ízlésese lett az autó
.
Készült még pár csomag az autóhoz, de azok sora nagyon hosszú lenne ezért csak az érdekesebbeket gyűjtöttem össze.Najó, még egy annak aki erre pörög, a 2009-es Barbie verzió.
Na ne, mindjárt idehányok az a szín.. meg mi ez a szőnyeg???
Az 500-as jövőjét tekintve várható egy 500L verzió, amely egy 4 ajtós családi autót takar. A Fiat is követi a Mini útját.
Volkswagen Beetle
A német gyártó kompenzálva unalmas és szürke autóit 1998-ban bemutatta a New Beetle-t tehát innen származtathatjuk a retro dizájnt. Próbálták a régi bogár érzetet visszacsalni, de nem igazán sikeredett, mérsékelt sikert aratott. 2001-ben megjelent a kabrió verzió is természetesen. Kicsit olyan játékautós érzetét keltette az autó. 2001-2003-ig gyártottak RSi
Verziót is 221 lóerővel, hogy komolyabban vegyék az autót. 2008-ban átesett egy frissítésen a modell, de így sem sikerült igazán jobbá tenni az autót. Tartja a mondás, hogy lámpacserétől ne várjon sokat az ember.
2011-ben hála Istennek, megjelent a teljesen úgy (nem csak kicicomázott frissítés) Beetle. Eltűnt a New jelző a névből, már ez is fejlődésnek tekinthető. Az új Beetle viszont nem csak ebben fejlődött, hanem egy sokkalta jobb autóvá vált. Formája kicsit laposabb, nem olyan gömbölyded. Sokkal masszívabb, stabilabb és komolyabb a kasztni. Igazán jó. Beltere is fejlődött, nem csupa műanyag, hanem a most divatos fémberakásokat kapott. 2012 végén vagy 2013-ban érkezik a kabrió változat. Tehát egy kifejezetten jó autóvá tudták tenni a németek a Beetle-t.
A Vw-nél már több próbálkozás volt szintén retro vonalon, hogy a régi T1-est újraélesztik. Eddig több terv is született, de egyik sem vált valóra. A tavalyi genfi autószalonon bemutatták a Vw Bulli-t, ami az eddigiek közül a legbiztatóbb terv volt kíváncsian várom a fejleményeket…
Ehhez foghatót nehéz lesz.
Ezekből az autókból válogathat, aki ebben az irányban szeretne mozogni. A hipsterek meg járjanak ilyen laza bicóval...
Szólj hozzá!
Címkék: retro mini vw fiat
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.