BanDika 2012.03.01. 22:38

Tüzes kicsik

Ebben a cikkben, nem a sufnituningolt pizza futár swiftekről és társaikról lesz szó. Amiken kicserélik a lámpákat, LED-et imitáló borzalmakra és olyan kipufogóvéget raknak rájuk, amitől olyan hangjuk lesz, mint egy asztmás méhnek. A lámpánál meg keménykednek, de az 1.2-es Clio-val simán otthagyom őket, mert csak az „esztétikára” mennek.  
Most a gyárilag felpiszkált, sportos modellekről lesz szó. Járjuk is körbe a gyártókat. Nézzük miből élünk.

Abc sorrendben nézelődve, kezdjük az Alfa Romeo-val.

Az Alfánál a sportos verziók ismertetőjele mindig is a négylevelű lóhere volt, ahogy jelen estünkben is. A legkisebb Mito Quadrifoglio Verde felszereltséggel, a legvadabb (170Le, 250Nm) 7,5 másodper alatt van százon. Kapunk Sabelt sportüléseket, Alfa logóval és karbon borítással. 17 colos Könnyűfém felni, tetőspoiler és a krómozott kipufogóvég is benne van az árban, ami 5.7 millió forint.

2012-Alfa-Romeo-MiTo-Quadrifoglio-Verde-front-three-quarter-1024x640.jpg


A nagytesó Giulietta szintén lóherés változatban 235 lóerőre és 340Nm nyomatékra képes. Viszont itt már hosszabb az extrák sora. 17colos könnyűfém felni, sport futómű (2 centivel alacsonyabb hasmagasság), Brembo piros fékek elől(33cm), küszöbspoiler és sportos alumínium pedálok. Mindez 8.3 millió forintért.

giulietta retro.jpg

Audi

Először is nagyon meglepődtem, amikor nézegettem az Audi magyar honlapját és az A1-ből csak sportback verziót árulnak, és abból sincs S-line felszereltségű. Ettől még emlékezzünk meg az A1-ről. Tehát a legbikább 1.4-es TFSI motor (185 Le), S-Line felszereltség, ami magába foglal teljes spoiler készletet, könnyűfém felnit, dupla kipufogót és sportüléseket 25ezer ejróért. A sportback-nél ugyanez mondható el, csak ott két ajtóval több van és egy ezressel drágább. Az A1 bemutatta a quattro verziót is nemrég (333-ra limitált számmal), ami nagyon brutál. 256Le és 350Nm, százat 5,7mp alatt futja és 245 km/h-ig meg sem áll.

Audi-A1-S-Line-2.jpg

Audi-A1_quattro_2013_800x600_wallpaper_01.jpg

Audi-A1_quattro_2013_800x600_wallpaper_09.jpg
Az A3-as hazánkban is elérhető felpöckölt verziókban is, de csak sportback változatban. Két sport modellt kínál az Audi az S3-at, 256 lóerős és négy kerék meghajtású az autó. Aki ezzel nem érné be akkor, az ő autója lesz az RS3, ami lejjebb ültetett, és nagyon állat 2.5 TFSI motorral szerelnek fel. 340 csikó dübörög fel ekkor, ha rálépünk a gázra. Ezekhez a modellekhez természetesen „nagyon olcsón” hozzá lehet jutni az S3 12.5 millió forintról indul, az RS3 viszont csak 4millióval drágább ennél. Úgy érzem esélyes, hogy bármelyikhez is hozzájuthat egy halandó ember.

audi-s3.jpg

2012-audi-rs3-sportback-rear-angle-view.jpg

Bmw

A Müncheniek válasza az RS3-ra a 135i Cabrio és Coupe. 306Le-re képes a kis Bmw, vezethetősége briliáns. 12 millió körül vesztegetik a legkisebb bajor üdvösségeket. Személyes megítélésem szerint, olyan ocsmányak ezek az autók, hogy… nem is beszélek róluk többet.

2011-BMW-135i-0.jpg

Citroen

A francia gyártó az első, akinek már rendesen belekóstolt a rali világába. Saxo S1600-al lépték be a vérkeringésbe, ezt követte a Xsara, ami már 6 évet is lehúzott és ebben az időben indult be a Citroen szekere. Az autóval együtt tört be a köztudatba Sebastian Loeb is, aki már, azóta nem mellesleg 8-szoros világbajnok. Loeb 2008-tól már a C4 WRC-t nyúzta. 2011-től a Ds3 WRC győzelmeit figyelhetjük.
Itt ki is lyukadtunk a francia gyártó első sportos kompaktjához a Ds3-hoz. 2009-ben mutatták be, külleme kicsit hajaz a Mini-re. Belül viszont sokkal fiatalosabb és izgalmasabb. A Ds3 csúcsverziója a Racing, 200 lóerős. Ennél a felszereltségnél, felmatricázzák az egész autót narancssárga színben, hasonló árnyalatot kapnak a felnik és a belső díszléc is. Ennek a színösszeállításnak az esztétikai minősége vitatható, de azért elmegy. Természetesen sportüléseket is kap az ember a pénzéért (8,7millióért). Egy igazán jó autóról beszélünk, ezt példázza, hogy 2010-ben az év autójának választotta a TopGear.

34810459843-j-cit-630.jpg
A Ds3 sikereit átmentve 2011-ben megérkezett a Ds4, ami alapvetően a másodikgenerációs C4-re épül. Szintén 200 lovacska a palfon. Az ára viszont 8,2 milliótól indul.

Citroen-DS4-side.jpg
A Ds család növekedése azonban nem állt meg, nemsokára megjelentik az igazán szemrevaló és a teszteken nagyon jól teljesítő Ds5, ami hybrid változatban is elérhető lesz.

158150_ds58index.jpg

Fiat

Az olasz gyártó sportos modelljeiért az Abarth a felelős. Ez a cég már 1952-től együtt működik a Fiattal. A skorpiós cég jelenleg két modellel büszkélkedik az 500 és a Grande Punto Abarth-al. Előbbi 133 lóerős, spoiler készletet is kap természetes a legkisebb fiat így már nagyon golyóul néz ki, és ezzel a motorral úgy is „megy, mint a golyó”, hogy unokatestvérem szavaival éljek. Ennél azonban van fickósabb 500, az Abarth 695 „Tributo Ferrari”. A ferrari mérnökeivel közösen 180 lóerőre duzzadt az 500-as ereje.
A Grande Punto Abarth 156 lóerős és 7.9 másodperc alatt van százon.

abarth-500-esseesse-05.jpg

abarth695ferrari.jpg

Fiat-Grande-Punto-Abarth-SuperSport.jpg
Cikkem kinőtte magát, így egy második résszel is jelentkezem.

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr834282978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása