Az autósport nem pihent sokáig a karácsonyi-újévi holtszezonban, mivel Január 1-én kezdetét vette a Dakar Rally.

26-b.jpg

Az idei verseny Argentinából indul (pontosabban Mar del Plataból), Chilén keresztül, és Peruban, Limában Január 15-én ér véget. 188 motor, 32 Quad, 173 autó és 76 kamion vesz részt a kéthetes versenyen.
De Dakar nem Afrikában van? – tehetnénk fel a kérdést. A válasz igen, Afrikában van, de biztonsági okokból már 2009 óta Dél-Amerika ad otthon az elsőszámú terepralinak.
Akkor járjuk körül a versenyt kategóriák szerint.
A kétkerekűek között a legnagyobb versenyt, két csapattárs hozhatja, Marc Coma és Cyril Despres. Ugyanis az utóbbi 7 évben kettőjük között dőlt el a rali kimenetele. Négyszer Coma és háromszor Despres nyert.

13-b.jpg

Mint mindig most is jelen vannak a trónbitorlók, mint például a lengyel Przygonski vagy a chilei Lopez. Mindig is Despres fan voltam remélem ebben az évben övé lesz a diadal így egyenlíthet Comaval szemben.

A dél-amerikai Dakar ralival egy idős a quadok kategóriája. Úgy gondolom az idei verseny is az eddigi három győztes Josef Mahacek (2009-es év győztese) és a Patronelli testvérek Alejandro(2011) és Marcos(2010) csatáját hozza.

20-b.jpg


A számunkra legérdekesebb kategória az autóké. A Volkswagen gyári csapat, az előző évek győztesének kiszállásával, tért kaphatnak mások. A legesélyesebb erre szerintem a Mini. Öt autóval vágnak neki versenynek, az egyik pilótájuk pedig a Dakar eddig legsikeresebbje Stephane Peterhansel.

24-b.jpg

Eddig 9-szer hódította el a díjat, 6-ot motoron és 3-at autó volánja mögött. A Mini erőssége lehet még Krzysztof Holowczyc, aki a Selyem Út ralin 5. helyen zárt. A gyártó mindenképpen előrelépést tesz a tavalyi évhez képest, mert akkor egy teszt napon törték ripityává a Minit így fel kellett adniuk a versenyt.
Érdekes lehet még a legutóbbi győztes Nasser Al-Attiyah szereplése, aki a Volkswagentől a Hummer csapatához került. Csapattársával Robby Gordon ők is az esélyesek táborát erősítik.

22-b.jpg

A szintén exVolkswagenes, 2009-es győztes De Villiers is nagy esélyes, aki most egy Toyota-t hajt.
Érdekes lehet még Allister McRae szereplése, aki a tragikus körülmények között elhunyt Colin öccse. McRea Enduro Mc-4-el indul, az autót Chris Leyds tervezte, aki szintén belevág a raliba a csapat másik pilótájaként.

_DAK_2012_328V_1.JPG
Bowler Nemesis nélkül sem Dakar rali, a Dakar rali több privát csapat is ezt a típust választotta.
Itt találhatunk két magyar capatot is, a T2-es kategóriában induló Sebestyén-Bognár kettős, akik újoncok és egy Toyota Land Cruiser-er indultak. A másik magyar csapat az Opel Dakar Team tagjai, a már tapasztalt Szalay-Bunkóczy páros. A 400 lóerős Antarával esélyük van szép helyezésre.

99679_orig.jpg


A legnagyobbak, a kamionok kategóriájában is eljött a változás ideje. Hiszen a 7-szeres bajnok Chagin, akit csak Cár néven emlegettek és a kétszeres győztes Kabirov visszavonulásával szabad lett a trón. Persze oroszok és a Kamazok nélkül nem marad a Dakar. Ebben az évben Mardeev, Nikolaev és Karginovfelelősek a Kamaz-ért.

61-b.jpg
Persze nem csak oroszok nyerhetnek. Esélyesek táborát erősítik De Rooy-ék. Gerard De Rooy-al a kormánynál, aki nem más, mint a korábbi győztes Jan fia. A csapat Iveco-val próbálnak szerencsét.
A Tatra-s cseh Loprais mellett sem mehetünk el szó nélkül. Ales a hatszoros korábbi győztes Karel Loprais unokaöccse. Ales nyerte a legutóbbi Selyem Út ralit, tehát a legesélyesebbek között tudhatjuk.

_DAK_2012_501V_1.JPG
Ebben a kategóriában is találunk magyarokat. Az Opel Dakar Team Darázsi-Vörös-Hoffman triója erősíti a mezőnyt egy Man-el.

dakar-rally-2012-szalay-opel-dakar-team-kamion-800x320.jpg
Reméljük a magyar csapatok sikeres szereplését és az izgalmas versenyt.
Ezzel a cikkel szeretnék kívánni boldog új évet!
Hajrá magyarok!

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr603514714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása