BanDika 2011.12.01. 18:28

Doboz Merdzsó

A nemsokára Kecskeméten készülő Mercedes B-osztály bemutatását egyszerűen nem hagyhatjuk ki. 2012-ben indul majd a gyártás hazánkba, addig Németországban pakolják össze.

A B-osztály 2005-ben jelent meg. Igazán nagy sikere nem volt. Hogy miért is?

Egyrészt nem volt igazán ismert, másrészt nagyon drága volt. Nem mellesleg úgy nézett ki, mint egy szétcoxolt A-osztály. Tehát, konkrétan a legkisebb Merci minden irányba egy kicsit elnyújtott változata, amiből lett egy „gyönyörűszép” doboz.

Most pedig megjelent az új B-osztály, ami klasszisokkal jobb. Nekem nagyon bejön ez az új forma. Ez már inkább karácsonyi ajándékdoboz, mint egy mezei kartondoboz.

mercedes-benz-b-class-w246_wallpaper_02_1600x1200_07-2011.jpg

A Mercedes szerint ez sports tourer, szerintem inkább maradjuk az egyterű kifejezésnél.

Ami elsőre feltűnő, hogy mennyivel alacsonyabbnak hat, mint elődje. Az új 47m-el alacsonyabb és 9cm-el szélesebb. Igazán kis fickós, sportos formást kapott az autó. A tetőív szinte már kupésan ível lefelé, erre az érzésre rásegítenek az oldalsó ablakok, amik még inkább lefelé konyulnak. Aki még mindig nem hitte el, hogy lefelé megy a tetőív, azt jelzésértékűen helyrerakja a hátsó tetőspoiler, ami tényleg kell oda. Az oldalsó ajtók ívei izgalmassá teszik a doboz látványát. Elől az M-osztályéra kísértetiesen hasonlító lámpákat találunk.

mercedes-benz-b-class-w246_wallpaper_01_1600x1200_07-2011.jpg

Az igazán nagy szenzációja ennek a formának az az, hogy a légellenállási együtthatója 0.26, ami általában kupékra jellemző szám. Mivel a légellenállás kihat a fogyasztásra így abban is jó a B-osztály. A benzines 6-7 litert eszik, a dízel pedig 4-5 litert.

Az alap benzines és dízel motorok nem túl erősek, 122 és 109 Le-re képesek. Ha tehetjük, inkább erősebb motorokat válasszunk. A benzines 156 és a dízeles 136 lóereje elegendőnek bizonyul.

A duplakuplungos automataváltó, nem igazán jó. Inkább kézit válasszunk, azért is mert így nem egy nagy kuka van a középkonzol előtt hanem egy szép váltó.

mercedes-benz-b-class-w246_wallpaper_07_1600x1200_10-2011.jpg

images.jpg

Balra a kézi váltós.

Akkor térjünk át a beltérre. A kidolgozás mindenütt gyönyörű. A műszerfal bőrbevonata első osztályú. Azért itt is találunk más típusokból ismerős elemeket, úgymint a kormány a CLS-ből  A másik elem, ami az SLS-ből és az SLK-ból ismerős, azok a légbeömlők. Nagyon feldobják a belteret, állandóan csak tekergetné az ember. A műszerfalon még nagyon hangsúlyos a Fix kijelző. Nem értem, hogy miért nem lehetett úgy kialakítani, hogy becsússzon a műszerfalba. Van egy sanda gyanúm, hogy majd ráncfelvarráskor ez be fog következni. Belül elől-hátul egyaránt tágas a B-osztály.

mercedes-benz-b-class-w246_wallpaper_05_1600x1200_07-2011.jpg

A csomagtartó alaphelyzetben 486 literes ami bőven elég egy 4 tagú családnak. Akinek ez nem elég az rendelhet, persze nem olcsón,  Easy Vario Plus rendszert. Amivel lehetőségünk lesz a hátsó ülőlapot egy 14 cm–es sínen előre-hátra mozgatni, így további rakodóhelyhez juthatunk. Ha például létrát szeretnénk szállítani, amire elég kicsi az esély, akkor még az anyósülést is előredönthetjük, hogy simán beférjen.

Összességében sokkal jobb lett az új B-osztály, büszkék lehetünk majd rá, hogy hazánkban gyártják.

mercedes-benz-b-class-w246_wallpaper_03_1600x1200_07-2011.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr903429554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása