A mostani bejegyzés, is csak az első fotopartizán cikkben tett állításomat támasztja alá. Mely szerint, nyitott szemmel sétálgassunk fel-alá az utcákon, mert mindig a legváratlanabb pillanatban jöhet egy érdekesség, ahogy esetemben is. Egy nyári reggel, hajnali 8-kor ballagtam haza, kicsit magamba fordultan, egy haverokkal töltött hosszú éjszaka után. Éppen a kedvenc római parti utcámba fordultam be, mikor észrevettem egy számomra még ismeretlen kupé formát. Velem ilyen nem szokott előfordulni, mivel egyik kedvenc játékom este lámpáról beazonosítani az autókat, alacsony hibaszázalékkal teszem hozzá. Szóval muszáj volt megkörnyékeznem a gépjárművet. Ahogy közeledtem, egyre jobban kirajzolódott egy igazán izgalmas, modern forma (meg persze egyre jobban magamhoz is tértem). De azt már megtudtam állapítani, hogy biztosan egy japán autóval van dolgom. Gondolkodtam is magamban, hogy mi a franc lehet ez, Infiniti vagy Lexus??

Kép0485.jpg

Aztán megláttam az emblémát. Toyota???!!!! Igen. A vadonatúj GT86, amit még mikor én lencsevégre kaptam, csak rendelhető volt hazánkban. Hoppá, hoppá!

Megértük a pillanatot, hogy a japán gyártó végre valahára egy izgalmas típust dob piacra. A GT86-ot a Toyota sportautó hagyományainak megfelelően tervezték, leginkább a régi 2000GT formáját vették alapul.

Toyota 2000GT 1.jpg

Az autó megjelenése kellően agresszív, majdnem, hogy tolakodó, igazán sportos benyomást kelt. Az orr és a fenék is nagyon jól sikerült, nehéz megállapítani, melyik szebb. Én talán az orrát mondanám, a lámpák és az abból lejövő ív, ami ilyen kis szarvakra emlékeztető formában végződnek, nekem nagyon bejön. 

Kép0479.jpgKép0486.jpgKép0480.jpgKép0481.jpg

Az autó belső tere, csalódás a külleméhez képest, mivel semmi izgalom. Kísértetiesen hasonlít egy régebbi 911-es belterére, pontosabban a 996-os szériáé. Úgy látszik itt már elfogyott a kreativitás, vagy csak nem szerették volna elvonni a vezető figyelmét érdekes formákkal. 

Toyota-GT86-2012-Front-Interior.jpg911-interior.jpg

A Toyota alapvető koncepciója az volt, hogy egy nagyon jól vezethető, mindennapokban is használható és elérhető árú sportautót alkotni. Úgy érzem ez a terv még valóra is válhat. Mivel GT86 vezethetősége kiváló, ebben nagy segítséget nyújt a remek súlyeloszlás, elől 53% hátul 47%-os arányban. Az mélyen ülő motortól is segít, hogy még alacsonyabban legyen a súlypont. 

Hátsókerék meghajtású autóról beszélünk. Teljesítménye 205Nm nyomaték, amiről egy 2 literes, 200 lóerős boxer motor gondoskodik, ami 7.6 mp alatt van százon. A motort a Subaruval együtt fejlesztettek, természetesen itt nem is maradt annyiban az együttműködés, ugyanis Subaru BRZ néven is fut ugyan ez a típus. Észak-Amerikában meg Scion FR-S-re hallgat, de ezt csak  zárójelben tenném hozzá. Az autóhoz, ez az egyetlen egy motor rendelhető. A váltók terén sem nagy a lista, mivel van 6 fokozatú manuális, és a Lexus IS-F-ből származó automata, amely három állással bír, van normál, hó, és sport beállítás.

lead6-2013-subaru-brz-fd.jpg

A GT86-ból japánban kapható az RC verzió, ami egy teljesen fapados változat, mindent kidobáltak az autóból, ami felesleges egy versenyzőnek, vagy annak aki megerőszakolná az autót egy kiadós tuninggal. Szóval nincs színre fújt lökhárítő, nincs alufelni, nincs a beltérben semmi extra, se légkondi, se hifi és csak manuális váltóval kapható. Így olyan másfél millió forinttal olcsóbb, és természetesen könnyebb is. Sajnos ez a verzió Európában még nem kapható. 

toyota-86-rc-spec_600x0w.jpgToyota-GT-86-RC-sports-car.jpeg

Hazánkban az ára kicsit visszavetheti, ugyanis olyan 9 millió forint, ha nem a legalapabb verziót választjuk, de használtan nálunk is nagyot szakíthat. Ennek ellenére úgy gondolom a GT86-nak, minden esélye megvan arra, hogy egy sikeres típus válhasson belőle. De vajon lesz e belőle kultuszautó? Ez a nagy kérdés.

Kép0484.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr704763051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása