2012.02.23. 20:59
Porsche 911
Mi is jut eszembe erről a autóról? Először is az összetéveszthetetlen forma, a farmotor, a turbo, a boxermotor és az elképesztően jó vezethetőség. Úgy gondolom, hogy ez a típus testesíti meg az igazi, vérbeli sportautót. A 911-es volt az úttörő ebben a szegmensben .
A Ferry Porsche által tervezett 356-ossal kezdődött minden.
Aztán 1962-ben a 356 B coupé már magán hordozta az összetéveszthetetlen 911 jegyeket és persze a farmotoros megoldást is. Egy évvel később bemutatták be az első 911-est.
Sokan lenézik a 911 tervezőit, hogy már közel 50 éve semmit sem csinálnak, mert a forma változatlan. Ez nagyjából igaz is, az új típusokon csak kisebb módosítások jelennek meg. De itt tenném fel, az egyik legfontosabb kérdést a formatervezés világában, hogy a tökéletes formákat miért nem lehet megtartani? Erre tökéletes példa a 3-as Bmw mert az E46-os az egyik legjobban eltalált forma és odavagyok érte, de persze az új típusok megjelenésével sikerült elrondítani. Visszatérve a 911-es formája közel tökéletes ez vitathatatlan.
A 911-es mindig is a teljesítmény és a vezethetőség terén állt az élen. Például az 1974-es modellbe szereltek először turbót, ez nem olyan nagydolog viszont ehhez járt egy változtatható geometriájú turbófeltöltő, ami pedig világújdonságnak számított akkoriban. A 911-es kezelhetősége és ereje, ami naggyá teszi.
Nemrég jelent meg a legújabb verzió. A hagyományokhoz híven, most is hozzányúltak egy kicsit a formáshoz, de most drasztikusabban. Az egész autó nyújtottabbá és laposabbá vált, köszönhetően annak, hogy 10 centivel növelték a tengelytávot és 5 centivel lett szélesebb.
Az autó orrához nem nagyon nyúltak hozzá, csak egy kis LED sort raktak a légbeömlők föle. A jól bevált, kerek lámpákhoz nem nyúltak, hála istennek. A hátsó fertályt jobban megbolondították, a legszembeötlőbb dolog az új kicsit süllyesztett hátsó lámpák. Az ezen a téren való változtatás nem meglepetés, hiszen a Porsche hagyományszerűen mindig egy kicsit hozzányúl a hátsó lámpákhoz, de mindig ízlésesen, ahogy most is. Feltűnő még, ha hátulról szemléljük az autót, a megújult motorháztető. Sokkal hangsúlyosabbak lettek a szellőzőrácsok.
A belterét tekintve is fellelhető újítások. A már elképesztően unalmas műszerfalat, felváltja egy sokkal modernebb és a mostani Porsche-ék beltér dizájn világába beleillő forma. A legszebb része az elnyújtott, lapos középkonzol. Az órák és a kormány formája gyakorlatilag változatlan. A nevetséges hátsó ülések megmaradtak, nem is igazán nevezhetők annak, mivel szinte csak bőrrel van kibélelve a hátsó traktus. A lábtér elvileg nőtt, de egy normál ember esélytelen, hogy ott elférjen, így csak táskatárolásra jók.
echnikailag is újítottak a 911-en. Például most már széria tartozék a start-stopp rendszer, hogy a zöldek csöndben maradjanak. Új az elektromechanikus kormányszervó.
Az új széria még csak az alap Carrera és Carrera S verziókban elérhető. Az alap 350 lóerős és 289 km/h-ra képes, 4,8 mp alatt van százon. A sport verzió ettől 50, lovacskával erősebb és végsebessége már a 300-at verdesi (304 km/h), gyorsabban is futja a százat háromtizeddel.
Nekem bárki dobálózhat lóerőkkel, 0-100-as gyorsulásokkal, de nekem mindig is a 911 lesz az igazi és a legjobb sportautó.
Életcéljaim közé már felírtam, hogy egyszer szert kéne tenni egyre. Pontosabban a 997-es szériából egyre. Mégpedig egy 2005-ben megjelent már kerek lámpás Carrera-ra, természetesen manuális váltóval és coupé változatban.
Szólj hozzá!
Címkék: német porsche aktuális
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.