Két hét hosszas küzdelem után, véget ért a legnagyobb tereprali a Dakar. Ez alatt az idő alatt a mezőny körülbelül a felére csökkent. Nézzük, hogyan alakultak a kategóriák.

81-b.jpg

Motorok:

A várakozásoknak megfelelően az utóbbi ét győztes között éleződött ki a küzdelem. Eleinte Coma állt az élen, de az ilyen versenyeket, nem az első szakaszokon kell megnyerni. Erre bizonyítékul, Coma eltévedt az egyik szakaszon, így Despres 10 perces előnyre tett szert. Persze, az izgalmak ezzel nem értek véget. Néhány szakasszal később Despres és még többen is belehajtottak egy nagy dagonyába, ahol egy negyed órát hagytak ott. Az itiner viszont nem tartalmazta ezt, így jóváírták az elfecsérelt időket. Alig maradt már Despres előnyéből, amit Coma fokozatosan dolgozott le. Ezt követően Coma az egyik szakaszon utolérte Desprest majd együtt értek be a célba, ami azt jelentette, hogy a spanyol átvette a vezetést. Az utolsó előtti szakaszon, Coma műszaki gondokkal küzdött ugyanis 25 kilométerrel a vége előtt elment két fokozata is így nem tudott felmenni a dűnékre, hanem kerülőutat kellett keresnie, így elúszott Coma számára a győzelem. Cyril Despres már nem hibázott, és megnyerte a versenyt, így negyedik Dakar győzelmével már az ötödik legeredményesebb versenyző.
56-b.jpg

38-b.jpg
Quadok:

Az argentinok küzdelmét, hozta ez a kategória ugyanis a cseh Machaceket még a verseny kezdete előtt kizárták, mivel a műszaki ellenőrzésen nem felelt meg a quadja, így csak külön értékelés nélküli kategóriában teljesíthette a versenyt.
Tehát az argentinok közül a Patronelli testvérek és Maffei csatázott. Viszont utóbbi csak távolról nézhette a testvéreket, akik közül Alejandro volt a gyorsabb. Így megvédhette címét.

16-b.jpg

48-b.jpg

Autók:

Itt a Hummerek és a Minik párharcáról szólt a történet. Az amerika böhöm erősebb, mint Mini viszont utóbbi sokkal mozgékonyabb, fordulékonyabb. Ebből következően a nagy dűnés szakaszok a Hummereknek kedveztek mivel csak átugratták azokat, a Minik a technikásabb részeken tettek előnyre szert. Ám a Hummerek műszakilag nem olyan kiforottak. Al-Attiyah feladni kényszerült a versenyt, már az kezdetek óta jelentkező ékszíjproblémája miatt.  
A másik Hummeresnek Robby Gordonnak is meggyűlt a baja a technikával, de más szempontból. Ugyanis őt kizárták a versenyből szabálytalan kerékfelfújó rendszer miatt, amit Gordon megfellebbezett. Így befejezhette a versenyt, ám kisebb műszaki problémái miatt csak az 5. helyen ért célba.
A Minik végig uralták a mezőnyt, szakaszokat nyertek, ebben Nani Roma jeleskedett. Holowczyc is állt egy rövid ideig az élen, ám egy műszaki hiba átvágta számításait. Az orosz Novitskiy is nagyon jól szerepelet, ám a legnagyobb teljesítményt Peterhansel hozta. Stephane, tökéletes versenyzéssel hiba, és műszaki gondok nélkül, végül megnyerte a Dakar rali 2012-es kiírását. Gratulálok Mr. Dakar!
A Minik helyezései: 1. Peterhansel 2. Roma 4. Novitskiy 8. Leal Dos Santos 10. Holowczyc
Nagyon szép eredményt ért el Giniel de Villiers egy Toyota Hilux volánjánál. Az autó ugyan lassabb és gyengébb is volt, mint vetélytársaié, de zseniálisan és biztosan versenyezve a 3. helyet érte el.
A magyarok is szép teljesítményt nyújtottak. A Sebestyén-Bognár kettős a T2- es kategóriában már a 4. helyen is álltak, de sajnos kizárták őket mivel az egyik szakaszon, több érintési pontot is kihagytak. Úgy gondolom ez a tapasztalatlanság számlájára írható.
Szalayék viszont nagyszerű versenyzéssel összetettben a 20. helyen értek célba, amivel beállították eddigi legjobbjukat.

65-b.jpg

22-b.jpg

36-b.jpg

53-b.jpg

Kamionok:

Az óriásoknál, az IVECO, a Kamaz és a Tatra harcolt a győzelemért. Az oroszok és a Kamaz esélyei már hamar elszállni látszottak. Ugyanis a legjobb pilótát Nikolaevet kizárták, mert nekiment egy Toyotának, ezt sportszerűtlennek minősítették. A Kamazok reményeit, nem egy gyári kamion tartotta, hanem a kazah Ardavichus aki végül a 3. helyen zárt.
A Tatranak is jól ment, Loprais személyében, ám sajnálatos módon egy összekötő részen leborultak az útról és összetörték magukat, így nem folytathatták a küzdelmet.
IVECO főlényt hozott a verseny. Stacey és De Rooy nagyon jól mentek. Hans Stacey jó hátvédként 1 óra különbséggel kísérte be másodikként a célba, a győztes Gerard De Rooyt. Aki édesapja után újra győzelmet visz haza a családba. De Rooy-nak a Cár, a korábbi 7-szeres győztese Chagin az elsők között gratulált, aminél nagyobb elismerés azt hiszem, nem lehet kapni.
Darázsiéknak sajnos fel kellett adniuk a versenyt műszaki problémák miatt.

59-b.jpg

46-b.jpg

A Dakar ebben az évben sem hazudtolta meg önmagát, zseniális versenyt hozott. Jövőre is hasonlóan jó versenyre számíthatunk. Már azért is ,mert azt beszélik, hogy az egykor nagyon jól szereplő Citroen újra indul a Dakaron és nem is akárkivel, Al-Attiyah-al a volánnál.

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr243590601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása