BanDika 2012.01.10. 21:49

Mini Countryman

A Dakaron nagyon jól szerepelnek. Az első két helyen ők állnak Peterhansel és Holowczycz jóvoltából. Úgy gondoltam, akkor már megérdemel egy misét a Countryman, amit egyik rokonom csak parasztnak hív, de most a névadás körülményeit ugorjuk át.

2011-MINI-Countryman-54.jpg


A kettő embernél több számára is használható Mini ötlete már régóta forgott a tervezők fejében. Erre az első próbálkozás a Clubman volt, ami valljuk be inkább egy furgon benyomását keltette. A hátsó ajtó megoldása is érdekesre sikeredett, abból is csak egyet találtunk. A Mazda RX-8 ötletét átmentve, a Clubman is kapott kihajtós hátsó ajtót, amit csak az első ajtó kinyitása után lehetett használni. Bravúros megoldás, de körülbelül ennyire is praktikus. A Clubman farához érve egyértelművé válik, hogy nagyon mellényúltak. A hátsó lámpák vastag keretei, nem illenek a Mini miliőbe. Az ajtókat itt sem hagyhatták normális formában, mivel a csomagtér ajtó kétágú, de ez sem igazán jó megoldás.
Kettő évvel a Clubman bemutatása után eljött a Countryman ideje. Már az első képekből is le lehetett szűrni, hogy ez egy mindenképpen ígéretesebb próbálkozás lesz. Az első nagy különbség, hogy már találunk 5 teljes értékű ajtót, ami mindenképpen előre lépés, de nem csak ennyivel jobb.
A Countrymannél sikerült jól átmenteni az igazi Mini hangulatát. Hosszabb, mint a háromajtós, de 10 centivel szélesebb és magasabb is nála, így nem egy elnyúlt furgon hatását kelti, hanem egy vagány kis városi terepjáróét.

2011-MINI-Countryman-50.jpg
Az emelt hasmagasságtól kap, terepjárós beütést, ami marha jól néz ki. Az orr vaskosabb hatást kelt, mint a Coopernél. A vastagabb hűtőrács, a hátrafelé dőlő lámpák, a motorháztető nagyobb kitüremkedése ezt az érzésünket erősítik meg. Az autó oldalán az A oszlop megnyúlt részeként találhatunk kopoltyúkat, amikbe az indexeket rejtették. A tető íve a hátsó ajtók után kicsit megtörik, hogy azt érezzük, hogy a tető lefelé ível. Itt nagyon jól mutat, a Mini Coupén is találunk hasonlót, de ott… Inkább hagyjuk. A tetősín is még terepjárósabbá teszi a Countrymant.

2011-MINI-Countryman-51.jpg
A far részen és az egész autón, az ablakok alatt végigfutó króm csík keretbe foglalja az egész autót. A csomagtér ajtó kialakításánál a Clubman hibájából tanulva az egyszerűségre törekedtek. Láss csodát, az egyszerű, néha több, ahogy itt is, csak a hátsó ajtó alján vehetünk észre egy nagyon pici lekerekítést. Ettől eltekintve teljesen homogén és ívmentes a far, amit csak egy ordenáré méretű Mini embléma dob fel. A csomagtér ajtót oldalról támasztják a hátsólámpák, így teljes az összkép.

2011-MINI-Countryman-57.jpg
Térjünk át a beltérre. Az alap Minihez képest, a Countrymanben már 4 ember kényelmesen elfér. Öt emberrel azért kicsit szűk, erre megoldásként alapból csak 4 ülőhelyet kínálnak alapból, de 5 üléssel is rendelhető . Az ülések között az alapverzióban végigfut egy sín, amin különféle eszközöket helyezhetünk el, mint például a könyöktámaszt, pohártartókat, telefontartót vagy akár szemüveg tartót.

4865803398_cc9c572727.jpg

countryman5thseat.jpg
   A műszerfal majdnem egy az egyben az eredeti Minié, csak a légbeömlők helyzete különbözik, amik itt a kilométeróra tetejéhez raktak. A sebességmérő az egyik kedvenc elemem a Minikből. Nem is értem, miért kell „meggyilkolni” egy navigációval? Megértem haladni kell a korral. Mondjuk elrondítva se olyan rossz, de én az eredetire bukom.

kiss-custom-mini-countryman-13.jpg
A csomagtartó mérete 350 liter, ami már teljesen használható, főleg 4 utas számára.

2011-MINI-Countryman-Interior-Cargo-View.jpg

Befigyel a navigáció a 4 üléses verzióban.


A Minik menetteljesítmény szempontjából, nagyon jók, hiszen Bmw szárnyai alatt készülnek.
A Countrymant 2 és 4 kerék meghajtással kaphatóak. Rendelhető hozzájuk 1.6 –os és 2.0 benzines és dízeles erőforrás is. A leggyengébb 1.6 dízel 90 lóerős, ami még a használható kategória, a legbikább pedig az összkerékmeghajtású 1.6 –os 184 lóerős sport változat.
Összeállítottam egy elég jó kis gépet. 122 lovacskás 1.6 benzines Cooper változatot manuális váltóval (automata 400 ezerbe fáj), Salt felszereltségi csomaggal. Light Coffee színben, ami a legszebb barna a piacon, természetesen az elmaradhatatlan fehér tetővel. Bőr és szövet kombós 5 üléses verzióval, klasszikus kilométerórával. Mindezt 7 millió forintért. Igen, a márkát, a nevet meg kell fizetni, mondjuk egy Vw Tiguan is ennyiért vesztegetnek. Így már nem is tűnik olyan soknak. Három évesen 50 ezer kilóméterrel 5 milláért vinném, mint a cukrot.

2011-MINI-Countryman-52.jpg
Összességében nagyon jó kis autó, jól néz ki, divatos és időtálló forma. Jó minőségű, viszonylag tágas, jól megy, német. Kell ennél több? Nekem nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr353535437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása