BanDika 2011.12.14. 19:31

Jetta

A Volkswagenről mindenkinek az ugrik be, hogy a középosztály autója. Úgy gondolom, hogy a wolfsburgiak beletörődve sorsukba, már tudatosan erre törekszenek. Alapelvük szerint a tökéletesség mindenekelőtt, az árát is megkérik cserébe. Ez megfelel a középosztály elvárásainak, hiszen ha kiadnak pénzt autóra, akkor az a fontos, hogy minél megbízhatóbb és értéktartóbb autót válasszanak.

808.jpg

Az Új Jetta ennek teljesen megfelel. Mivel megbízható, jól összerakott és tágas.

Külsőre nem olyan könnyű megkülönböztetni a Passat-tól, de azért ha odafigyel az ember a részletekre, akkor sikerül. Elsősorban kisebb, mint nagyobb testvére. A hűtőmaszk a Jettán vékonyabb, mint a Passat-on A Jetta spoiler-ei markánsabbak, mint nagy testvérén. Hátul a lámpa alakja eltér egy kicsit, és a rendszámtábla helye is.

A Jetta mérete, a tökéletes autó méret. Nem lehet azt mondani rá, hogy nagy, viszont nem érzi azt az ember, hogy ő csak egy törpe a forgalomban és mindjárt eltiporják. Belül tágas, így kellemes utazóautó. Méreteiből adódóan sokkal könnyebb vele forgolódni, mint egy nagyobb kategóriájú autóval. Ettől sportosabbnak is érezhetjük.

Külseje viszonylag sportos. Az orráról például egyből a Polo ugrott be, de a Jetta kicsit nyújtottabb, hangsúlyosabb. Az első spoiler-től lesz sportos. Oldalán az ajtók alsó része kifelé ível így stabilabbnak hat. Fara nem túl izgalmas, de teljesen beleillik az autó formavilágába. Tehát kimondhatjuk, hogy nagyon harmonikus, de mégis fickós formája van. Nem hivalkodó, ami a középosztály sztereotípiájának megfelel.

je0427_1024x768_jpg.jpg

Belseje is a Polo-éra hasonlít, de itt is elmondhatjuk, hogy nyújtottabbak a formák. Itt semmi izgalmas formát sem találunk, főleg ha alapkivitel szürkéjében vásároljuk meg. Viszont nagyon jók az illesztések, nem kopog, zörög semmi. Abban az esetben, ha mélyebben nyúlunk a pénztárcába akkor máris izgibb a történet. Például a Highline (plafon felszereltségi szint) verzióban, már sportüléseket, színes díszléceket, multi bőrkormányt és színes kijelzőt kapunk pénzünkért, ami igencsak megemeli a belső környezet fényét. A csomagtartó 501 literes, ami 4-5 embernek bőven sok.

je0428_800x600.jpg

Kérhetjük természetesen Jettánkat, benzines és dízel erőforrással. A Tsi benzinmotorok érdekesek, mivel közvetlen bezinbefecskendezésűek, így erősebbek, mint az átlagos társaik. Az 1.2-es 105 Le-s, amil azért nem lekvár. Ehhez hasonló motort például az A3-as Audi-hoz is lehet kérni. Az 1.4 Tsi-t turbófeltöltővel, illetve kompresszorral is választhatjuk, ezek ereje 122 és160 Le, aminél többre nincs szükség. A dízelmotorok 105 és140Le-ek.

je0433_1024x768.jpg

A konfigurátorban összeraktam egy tisztességes Jettát 1.4 Tsi (160 Le), Comfortline felszereltséggel, metálfénnyel, ezt 6.2 millióért. Azért nem ér ennyit, azt valljuk meg férfiasan. A Volkswagen emblémát kell megfizetni, mert ennyiért már lehet kapni 1 éves Skoda Superb-et, ami egy jobban felszerelt, legalább ilyen jó, ha nem jobb autó.

SkodaSuperb.jpg

Az Új Jetta jól sikerült, előrelépés elődjéhez képest. Szerintem sikeresebb lesz, mint a most felbotoxolt Passat. A Passat-ot már mindenki unja, a Jetta viszont nagyon friss.Ez lehet ütőkártyája, meg persze az, hogy olcsóbb. Ami a mostani gazdasági helyzetben igencsak fontos szempont.

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr33463740

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: cryptocurrency prices app 2018.07.23. 12:43:33

Élesben: Nikon SB-800 teszt - Fiatal riporter

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása