2011.12.07. 21:11
Hyundai Motor Csoport
Napjaink egyik, ha nem a leginkább feltörekvő gyártója a Hyundai Motor Csoport. A 2000-es évek előtt a csoport megítélése finoman szólva sem volt az egekben. A sikertörténet kezdete 1998-ban kezdődött amikor, a Hyundai megvette a Kia Motors 51%-át. Akkor mindkettő márka a megfizethető, átlagos, vagy még annál is rosszabb autókat gyártotta.
A mérföldkő szerintem a cégcsoport történetében a Kia Cee’d megjelenése. Ekkor figyeltem fel először a koreai autóiparra. Ettől kezdve kezdtem el szimpatizálni a Kia-val. Azt tudni kell rólam, hogy inkább európai autókat részesítem előnyben, tehát ez nálam nagy szó, hogy jónak találok és kedvelek egy koreai márkát. A Cee’d egyszerűségével nyűgözött le és azzal, hogy eltűnt belőle a koreai autókra nagyon jellemző világoskék kijelző a műszerfalon, amitől falra tudok mászni. A Cee'd magyar vonatkozással is rendelkezik, hiszen tervezője magyar. (Kovács Miklós). Nem mellesleg teljesen jó autó és megfizethető áru. A Topgear-ben is átvette a Suzuki Liana helyét. Ráadásul 7 év garanciával árulják, ami arra utal, hogy nagyon megbízható. A gyártónak a profit a lényeg, és ha nem lenne, megbízható biztos nem adna ilyen hosszú garancia időt.
A cégcsoport a Kia sikerén felbuzdulva, elkezdte felzárkóztatni a Hyundai-t is. Az első jelei a fejlődésnek az i generációs Hyundai-ok megjelenése, mint például az i10, i20, i30. Persze ez alatt nem hagyták a Kia-t sem parlagon heverni, példának okáért ekkor jelent meg a formabontó Soul.
Az első hamísíthatatlan jele a két cég házasságának a Hyundai ix55 és a Kia Sorento. Mindkét autó teljesen hasonló felépítésű csak a lámpákban, hűtőrácsban és persze a műszerfalban különböznek. Laikus szemnek, nem igazán feltűnő különbségek.
A Hyundai határozottan előrelépett, a jóautók kategóriájába, a Kia mellé. A cég eladásai is megnövekedtek és ez nem csak a futball szponzorálásának betudható, hanem a minőségi fejlődésnek is.
Ezt követően megjelent a kedvenc Kia-m a Sportage, ami mondjuk ki nagyon szép. Főleg a legömbölyödő far rész. Műszakilag is egyben van, és hűen az elvekhez abszolút elfogadható árban.
A Hyundai felzárkóztatása olyan jól sikerült, hogy testvére árnyékából előre tört. Mondjuk nekem kicsit sok a dizájn, kicsit csicsásnak tartom. Na, jó, ha hozzám vágnának egyet nem dobnám vissza, de én Kia párti maradok. Persze nem arról van szó, hogy ne lenne ízléses csak nem az én száj ízem szerint.
A legújabb testvérmodellek az új Hyundai i30 és a Kia Rio. Mind a kettő felépítése hasonló, a Rio mondjuk kisebb, az emelt farrész is jellemző rájuk. Itt viszont már, a Hyundai-t tudatosan jobbra csinálták (egy kategóriával feljebb kacsingat). De a Rio is elég jóra sikeredett, mivel az AutoBild Aranykormánykerék szavazásán kategóriájában 3. helyet ért el.
A Hyundai első csalódása újjászületése óta a Veloster, ami egyszerűen érthetetlen formailag. A Nissan Juke kategóriájába raknám. Mivel 4 ajtós kupészerűség! Tehát az egyik oldalon 1 a másikon 2 ajtó van. Ez teljesen érthetetlen számomra. Sportosnak sportos, de meg is van az ára, Akkor is, hogy néz ki? Úristen.
Ezt leszámítva nagyon beindult a szekér Hyundai és a Kia házatáján. A Hyundai i40 és az új i30 olyan jól sikerültek, hogy szinte már fosnak az európai gyártók a Hyundai-tól. MI JÖHET MÉG?- gondolhatják magukban.
Szólj hozzá!
Címkék: kia hyundai márkatörténet JÓautó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.