2011.12.04. 21:48
Race of Champions
Ezen a hétvégén került sor az idei Race of Champions esemény megrendezésére. Gondolom, sokak számára nem mond sokat ez az elnevezés. Akkor kezdjük is ezzel.
A Race of Champions során az adott év meghatározó pilótái mérik össze tudásukat. Versenyzők érkeznek a forma autózás, a rally, az endurance versenyek világából. Hogy is lehet tudásukat összemérni? Erre ad választ ez az esemény.
A motorsport világában nem egyenlőek a feltételek a versenyzők között. Nem azonos a pilóták mögött a műszaki és az anyagi háttér. Ebben a versenyben igen. Mindenki azonos autókkal vág neki a pályának. Erre lehetne azt mondani, hogyha egyféle típusú autókat vezet mindenki, akkor az elkerülhetetlen, hogy valamelyik pilótának komoly tapasztalata lenne vezetésében. Ezt a kiskaput is kiküszöbölte a szervezés, hiszen több típusú gépeket hajtanak a „hajcsárok”.
Az Race of Champions a nézők szempontjából a legkülönlegesebb, mert ez az egyetlen verseny ahol a nézőtér minden pontjából be lehet látni a pályát. Ez úgy lehetséges, hogy egy stadionban rendezik meg.
A pálya, a rallynál ismert szuperspeciálokra hasonlít. Persze most is van, akinek elkerekedik a szeme, hogy ez mi is? Egy olyan egymásba menő aszfaltcsíkról beszélünk ahol egyszerre két versenyző párhuzamosan küzd egymással. A következő képpel egyértelmű lesz, hogyan is néz ki egy ilyen pálya.
Az idei versenyt Düsseldorfban rendezték. Olyan hírességek erősítették a mezőnyt, mint például Michael Schumacher, Sebastian Vettel vagy Tom Kristensen.
A hétvégé autóinak listája egy szöcskeautóval kezdődik, amit egyszerűen ROC (Race of Champions) autónak hívnak. Terítéken volt még KTM X-Bow, Skoda Fabia Super 2000 (rallyautó), Volkswagen Scirocco, World Touring Racecar (egy Nascar autóhoz hasonló) és végül egy Audi R8 (endurance változat).
A hétvége első napján a nemzetek csaptak össze. A két csoportból az Északi, Francia, Német és az Egyesült Királyság csapata jutott be az elődöntőbe. Az északiak és a franciák küzdelme, az előzőek győzelmét hozta. A másik párosból német csapat került ki győztesen. A döntősök név szerint az északiakból, Juho Hanninen és Tom Kristensen. A németektől pedig a jelen kor két meghatározó pilótája Vettek és Schumi. Hazai pályán felülmúlták ellenfelüket a német versenyzők. Így 2011 leggyorsabb nemzete Németország lett.
Vasárnap pedig az egyéni verseny vette kezdetét. Négy csoportba rendezték a pilótákat, kettő továbbjutóval. A negyeddöntők legérdekesebbje az előző nap két győztesének párharca, mely során komoly fricskát kapott Vettel Schumacher-től, hogy azért még van hova fejlődnie.
Az elődöntők a két tapasztalat róka Schumacher és Kristensen versenyét hozta, amit utóbbi nyert. A másik ágon a DTM-es Martin Tomczyk és a rally-s Sebastien Ogier (aki később a WRC Polo pilótája lesz) csapott össze, melyből Ogier jött ki jobban.
Kristensen mindkét napon döntős volt. Viszont egyiken sem tudott maradandót alkotni. A döntőt fölényesen Ogier nyerte így ő lett az idei év legjobb pilótája. Gratulálunk!
Szólj hozzá!
Címkék: német audi aktuális rally élménybeszámoló
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.