2011.11.17. 18:05
Meglettem villámcsapva
Eddigi életem során volt már szerencsém Opelekhoz. Kapcsolatunk kezdetén minden típus az ezzel a cikkel bevezetett OK kategóriába tartozott, vagy még azt sem ütötte meg. Az első testközeli élményem egy Astra F-hez kötődik. Nem volt vele semmi baj, egy OK autó volt.
Az Astrák közül egészen H-ig szerencsém volt. A G típusú nem volt egy nagy szám, kívülről kommersz volt, belülről pedig a végletekig egyszerű csak úgy, mint az elődjében és csakúgy, mint az elődjében kopogós műanyaggal teli. Ezután megjelent a H, aminek külső mondanivalója megmaradt, de ez már egy sokkal jobb forma volt, mint elődje. Belülről pedig a szellőzőrácsnál megfigyelhető már a dizájn, mint elem a beltérben ami nagy előrelépés. Ez az autó már súrolta a Jó kategóriát, de nem volt meg benne a plusz, ami miatt mondhatnánk, hogy jó. Ugyanez volt a helyzet a Vectra C-vel is, amihez szintén volt szerencsém kívülről nekem bejött, egyedül a műszerfal az, amiben hagy kívánni valót maga után. Elődjéhez képest ez is előrelép, de B Vectra sem volt rossz (sok probléma volt vele az igaz), formában, beltérben jobb volt, mint a G Astra, persze ez érthető mert egy felsőbb kategória a Vectra.
Ezt követően jött el a mérföldkő, mint a friss fuvallat a szmogfelhőbe az Insignia. Okos ötlet volt egy új típusnévvel előjönni a Vectra utódjaként, mert így nincs priusza senki szemében, de úgy érzem az elkövetkezendő időben nem is lesz. Mivel az Insignia kívülről nagyon szépre sikerült, elegánsan sportos ami nekem nagyon bejön. Belülről is teljesen új lett, kicsit túlzsúfolt műszerfallal, de ez is ízléses és minőségérzetet keltő lett. Ezzel a stílussal az ezt követő modelleknél találkozhatunk, mint az összes márkánál az Opelnél is meg kellett alkotni a márkaarculatot, aminek ez a műszerfal alapeleme. Menetteljesítménye is jó, nem kiemelkedő de jó.
Amikor az Astra J megjelent teljesen el voltam képedve, hogy ilyen jó formákat fog ezentúl az Opel alkotni? Úgy tűnik, hogy igen. Ezt követően olyan modellfrissítések jöttek ki, amire már nem lehet azt mondani, hogy rossz (pl. új Meriva). A legújabb példa erre a Zafira Sports Tourer.
Ma az Opelnél már nem szarral dobálóznak, hogy durván fejezzem ki magam, sőt azt is lehet mondani, hogy ezek már teljesen JÓK. Még az is lehet, hogyha most autót vennék, akkor inkább Opelt vennék, mint például Volkswagent. Úgy tűnik meglettem villámcsapva.
Szólj hozzá!
Címkék: opel márkatörténet OKautó JÓautó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.