Jetiii 2013.02.09. 16:21

Álommanó helyett

Biztosan mindenkinek ismerős a hétvégi éjjelek üveghangon, leszabályozás közelében forgatott, hatalmas kályhacsövön keresztül bömbölő autóinak a háttérzaja. Nincs annál idegesítőbb, mikor félálomból fel-fel riadsz a hangos hörgésekre és a gumik csikorgására.

lada.jpg

 

Balszerencsédre a "bojrészerek" ekkor vannak igazán elemükben. Olcsó, ütött kopott autóik gyengeségét hangos kipufogóval és szanaszét forgatott motorral próbálják kompenzálni. Persze az autóknak tükrözni kell gazdájuk ízlését, így a különböző légterelők és a szebbnél szebb festések sem hiányozhatnak. A legfontosabb a hatalmas mélynyomó a csomagtartóban, ami lefújja a bulák szoknyáját is. A szerencsére kiveszőben lévő neonfény, még vissza-visszatér, ezzel is adva egy kis Budapest TV-s jelleget a dolognak.

De tudjuk- e, hogy ezek a rommá hajtott és tuningolt, szúnyogokat megszégyenítően idegesítő valamik mik voltak eredetileg? Ha nem, akkor itt egy kis felsorolás a teljesség igénye nélkül.

Suzuki Swift.

Nincsen éjszakai autós találkozó és gyorsulási verseny Swift nélkül. Miért? Mert olcsó, strapabíró, könnyű és persze ebből adódóan szinte bármelyik motorral csak úgy repül. És a tuning kiegészítők is végtelen mennyiségben állnak rendelkezésre. Mivel a 3. szériás Swift a sokak által talán leglenézettebb autó, így ez a fajta utcai harcos a legeltökéltebb. Hogy komolynak láttassa járgányát, képes akár a végletekig is elmenni. A neon még nem ment ki a divatból Swifteseknél, szóval lehet csemegézni bővel a szebbnél szebb átalakítások között. Az autóhoz kapható body kittekről meg már ne is beszéljünk. A Swiftek között is vannak kitűnni vágyók, akik az ínyencségeket szeretik. Azok inkább Swift GTi-t vesznek, melyben a 101 lóerős hihetetlenül pörgős négyhengeres már tényleg komoly ellenfél sokkal nagyobb autóknak is. Köztudottan ezen típus tulajdonosai a leghumorosabbak az éjjeli versenyzők között. Sajnos a „Ne villogj! Küzdj!” és a „Ha nagy leszek Ferrari leszek.” feliratú matricákon túl nem terjed a humorskála.

suzuki_tuning_1.jpg

Suzuki Ignis.

Nem annyira elterjedt, mint a márkatársa, de ez is igen kedvelt. Bár itt inkább a különféle Homasitától származó kiegészítők dominálnak, azért itt is van pár szép példány.

Honda Civic.

A legkedveltebb bojrécer autó. Már alapból sokkal sportosabb, mint a Swift, és a mi örömünkre hangosabb is, egy megfelelő méretű kipufogóval. Az alap motorokkal is sportosan vezethető. A legkedveltebb szériák a 87-től 91-ig gyártott EF Civic és a 92-95-ig gyártott EG. Az EF széria tagjai úgy az igaziak, ha szét vannak rohadva, de egy kis gittel, meg az elmaradhatatlan műanyag kiegészítőkkel még így is nagy kedvencnek számítanak. A favorit a VTI verzió. A maga 150 lóerejével már igazi sportautónak számít. Ehhez jön a könnyű kasztni, meg utcai versenyzőnk, aki már most Schumacher reinkarnációjának képzeli magát és tökéletes lesz a kép. Nem hiába hívják ezeket a Civiceket száguldó koporsónak. Az újabb szériánál is majdnem ugyan ez a kép, csak a kinézet már modernebb, meg az igényesebb tuning darabok aránya is nagyobb. A VTI itt már 160 lóerős és az érintetlen gyári példány sajnos ritka, mint a fehér holló. 

civic_1.jpg

Honda CRX.

Ugyanaz elmondható róla, mint az EF Civicről csak mivel sportosabban néz ki alapból, így a benn ülőnek is rögtön nagyobb lesz vagy 5 centivel, főleg ha nyélgázt ad egy piroslámpás kigyorsításnál a szpojlerekkel teleaggatott szörnyetegnek.

VW Golf.

A japánokat elhagyva áttérhetünk a németekre. Jaj azok a szép dízel kormot okádó kettes golfok. Benne a baseball sapkás, 35 fokban megdőlt vezetési stílusban autókázó, a visszapillantóra szerelt CD miatt semmit sem látó delikvenssel. Magától értetődően a műszerfal már a hármas golfból van átemelve, akár csak az első sportülések. A régi Audi alufelnik meg kiteszik az autó értékének a felét, de nem baj, lehet vele páváskodni a spanok előtt. Persze a legmenőbbek GTi-vel nyomulnak, melynek hangja valósággal beragyogja az éjszakát. A vagyonosabbak előszeretettel pakolják be a motorháztető alá az 1.9-es TDi-t, mert azzal már meg lehet szorongatni a szétrohadt Civiceket is és az üveghangon üvöltő Swiftet is.

vw golf.jpg

BMW.

Ez már egy másik állatfaj. Legfőképp az E30-as szériás 3-as BMW az, amivel találkozhatunk, vagy inkább hallhatunk. A selymesen járó soros 6 hengeres bariton hangzása, még akkor is szívet melengető tud lenni, ha a benne ülő türhő éppen Ken Blockot játszik a közeli körforgalomban. Mert ugye itt már hátsókerék hajtásról van szó, ami a különféle parasztkodások tárházát nyitja meg a boldog tulajok előtt. Önjelölt drifterek próbálgatják saját, és autóik határait. Legtöbbször a saját határaikat lépik túl, ezért nincsen autós találkozó megtört BMW nélkül. A parkolóban való gumiégetéssel, mindig hatalmas tiszteletet lehet kivívni, pláne ha utána még párszor keresztbe is rakod az autót.

Opel Calibra.

Az igazi nagymenők persze Calibrával járnak. Ez talán még ritkább gyári állapotában, mint a Civic VTI. Minden megvan benne, ami egy bojrészernek kell. Kupé forma, (kétajtós) a tuningolási lehetőségek végtelen variációja és olcsón hozzá lehet jutni, de azért mégsem Suzuki. Ha nincs BMW-s a találkozón, akkor a legjobb csaj mindig a Calibrással van. Ha szerencséd van, kifoghatsz egy V6-ost is közülük, de a non plus ultra az a négykerék meghajtású turbós kettőezres. Azzal már valósággal Ferrariban érezheted magadat, pláne ha a kötelező hátsó szárny és a nagy kidörgő is színesíti a paripát.

calibra.jpg

Lada.

Ez még az előző rendszerből maradt ránk. Van még Ladánk bőven ami olcsóbb is, mint egy BMW, de ugyanúgy hátsókerekes. Egy méretes kipufogóval a visszahörgések bajnoka is lehet. Ráadásul ez is keresztbe csapja magát, csak egy kis elszántság kell. Veszélyesebb helyeken akár az asszimiláció fő segítője is lehet egy rozsdás tuning Lada. A rozsdásodás úgy kell egy tisztes tuning Ladának, mint a koppány kipufogó.

A szülő autója.

Nincsen szánalmasabb, mint a családi autóval rajítani. Igen tréfás tud lenni egy nyélgázon gyorsuló kombi Megane, amiből zúdul ki a zene, a gyári hangszórókon. A tehetős szülők gyermeke persze mindig a figyelem középpontjába tud kerülni egy ilyen rögtönzött találkozón, apuci féltve őrzött MX5-ösével, vagy a státusz szimbólumnak megfelelő Mercivel . Bizony nem kérdés, (csak hogy Beavis és Butthead-esen fejezzem ki magamat) ki fog zsákolni az este folyamán. Meg persze felcsavarodni az első oszlopra.

Ráadásnak egy videó:

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr385071238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása