BanDika 2012.11.07. 16:50

Magnifique

Bemutattuk a régit, most pedig következzen a vadonatúj Clio IV. A III. generáció 6 éves, sikeres pályafutását követően elérkezett az idő az új modell bemutatására. Erre szeptemberben került sor, hol máshol, mint a Párizsi Motor Show-n. Napjaink legtömöttebb és legkiélezettebb kategóriájában (kisautók), nagyot kell dobbantania az új Clio-nak , ha nem szeretne a középszerűség, és egyúttal a sikertelenség mocsarába süllyedni. 

2013_renault_clio_1_1024x768.jpg

Ezzel nem lesz gond, mivel a Renault-nak sikerült valami egészen meghökkentőt alkotnia. Bármilyen kis autóról is beszélünk, de egyszerűen nem lehet, nem észrevenni. Vonzzák a tekintet a túlméretezett fényszórók. Minden autónak van egy arca, amit a fényszórók határoznak meg leginkább, most azt üzeni az autó orra, hogy " -igen tudom, hogy jó vagyok", és ez nagyon is igaz. A hűtőmaszkba még csempésztek egy kis LED-et is, hogy megfeleljen a mai trendeknek. Említettem, hogy a fényszórók túlméretezettek, viszont az embléma már szinte gusztustalanul nagy. Az orr még kelt bennem egy olyan érzés, mintha eredetileg hosszabb lett volna, csak azt így feltolták és attól ilyen domború.

Nagyon dinamikus az új forma ez autó oldalán nagyon jól megfigyelhető, a hangsúlyos küszöböt követő bemélyedés is nagyon jól néz ki. Megjelent már a Renault-nál is az Alfa Romeo által szabadalmaztatott hátsó ajtó kilincs, nem szégyen másolni, hogyha ilyen jól néz ki.

2013_renault_clio_2_1024x768.jpg

A sportosságra remek példa az autó fara, ezt a hatást a tetőspoiler és a diffúzor imitáció kelti, a lámpák miatt egészen szigorú lett a hátsó traktus.

2013_renault_clio_9_1024x768.jpg

A beltér nagyon rendben van, egyáltalán nem unalmas, nagyon jók a színes betétek. A középkonzolon természetesen megjelent az érintőképernyős kijelző, a klímavezérlés gombjait szépen rendezték el, viszont a szellőzőrács nem hagy maradandó élményt. A tipikus Renault váltókar visszaköszön az új Clio-ban is, ez azért kilóg a beltér formavilágából. A kilométeróra digitálissá vált, ami nem a szívem csücske, szóval számomra ez csalódás. A műszerfal mintája visszaköszön a kárpitokon is.

2013_renault_clio_8_1024x768.jpg

2013_renault_clio_52_1024x768.jpg


Különböző stíluscsomagok rendelhetőek a Clio-hoz, trendy, elegant és sport fantázia névvel. A különböző csomagoknál változik kormánybetét, amik közül a trendy a legpöpecebb.

Custom-Renault-Clio-2012-728x259.jpg

Renault-Clio-3-530x353.jpg

Jelenleg 4 motorral kapható, az általunk már tesztelt 75l óerős1.2 16V-vel, a vadonatúj 900 köbcentis, 90 lóerős TCe benzinmotorral, dízelek közül nem maradhat el a nagy sikerű 75 és 90 lóerős 1.5-ös dci. Mindkét 90 lóerős erőgép eco szóval "nagyon" környezetbarát.

2013_renault_clio_5_1024x768.jpg

Összességében meglepően jó lett az új Clio, ami feltehetően zászlóshajóként jelöli ki az elkövetkezendő Renault-k arculatát és minőségét, ez egy nagy előrelépés francia gyártónak, mivel már a legkisebb kategóriában is nagyon jó autót készítenek, amely nemcsak felveszi a versenyt a riválisokkal, de meg is előzi azokat. Ez a fejlődés annak is betudható, hogy a Renault-nak már nem arra kell törekednie, hogy nagyon olcsó autókat készítsen, mivel erre a célra ott a franciák berkeibe tartozó Dacia. Ez érezhető a Clio árán is mivel 3 milliótól indul. Zárásul Gábornak nagy szeretettel, hasznosítják az emblémát:

2013_renault_clio_26_1024x768.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr314877304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása