BanDika 2012.10.10. 23:43

A kihívók

Az előző cikkben tettem egy utalást, hogy az új A3-ra még kitérek. Ezt az ígéretemet teljesíteném, de úgy gondoltam, ha már lúd legyen kövér. Az 1-es Bmw-t is górcső alá veszem, nem hinném, hogy az a fél mondat kielégítő lett volna mindenki számára.

Audi-A3-BMW-1er-Mercedes-A-Klasse-474x267-99001467dc84db8b.jpg

Akkor kezdjük is az utóbbival, először nem tetszett az új 1-es. Nekem nagyon bejött, a régebbi modell kicsit bulldog formája, ahhoz képest az új külső csalódást keltett. De van nálam ez a furcsa jelenség, ami néha előjön, mi szerint, ha egyre többet nézem a vitatott autót egy idő után megkedvelem. Ez játszódott le a legkisebb bajorral is, most már kifejezetten tetszik. Az orron található brutál nagy lámpák, elérik céljukat mivel nagyobbnak hat az autó, egészen cirkálós. A fara nekem kicsit Vw Polo koppintás, de ezt nézzük el, az autó megtartotta a régi típus arányait, ami jó pont, nagyon jó megjelenésű és egységes az új 1-es.

2012_bmw_1-series_83_1024x768.jpg2012_bmw_1-series_86_1024x768.jpg

A beltérben az új 3-as Bmw formavilága köszön vissza, a középkonzol tetején megtaláljuk a már elmaradhatatlan képernyőt, végre kapott egy rendes kormányt is az 1-es, mert az előző modellben eléggé kifogásolható volt, főleg az ezüst betétes verzió, annál még én is szebbet rajzolok az irodalomfüzetembe.

2012_bmw_1-series_94_1024x768.jpg2012_bmw_1-series_96_1024x768.jpg

Hátsókerék meghajtású, vezethetősége a Bmw-től megszokottan kíváló, ami meglepő, hogy 1.4-es motorral is kapható hazánkban, bár ez lehet megint olyan kiváltság, mint anno volt az előző 3-nál a 1.6-os, amit direkt a kelet-európai piacra szánták, hogy a "csoróknak" is jusson belőle. Tehát az 1.4-es 102 lovas, ami egy ekkora autónál már elegendő kell lennie. Bár ennek a motornak a nagy előnye, hogy 1 millióval alacsonyabb árról indul, mint az A-osztály. 

Bár ez az összehasonlítás nem volt túl fair, a legkisebb mercivel szemben, de a Bmw 116-al már sportszerűek leszünk, aminek teljesítményéről árulkodik a típusjelzés (116 lóerő) , ezt még felülmúlja az A180 120 lóerejével. Viszont még így is csaknem félmillióval vékonyabb az árcédula, legkisebb típusok ide vagy oda azért számít.

Egyébként az 1-es ereje a már említett 102 lóerőstől, az M1-es 320 lóerejéig terjed, ami azért már baba.

Térjünk át a másik versenyzőre az új A3-asra, ő a legfiatalabb hármójuk közül. Ez a típus mindig is a szívem csücske volt, főleg a Sportback (5 ajtós verzió), olyan tökéletesek az autó arányai, pont jó méretű. Az RS3 meg maga a mennyország a maga 340 lóerejével.

Féltem, hogy elveszti ezeket a formai adottságokat az új modell, de szerencsére az előző generáció sikerei miatt, volt olyan óvatos az Audi, hogy csak annyit változtattak az autó megjelenésén, hogy az beleilljen a mostani márkaarculatba. Az autó orráról ennél többet nem is mondnék, teljesen olyan, mint az A4-é, az oldala szinte semmit sem változott, talán az ajtók alján futó ív lett egy kicsit mélyebb. A fara viszont érdekesebb, az eddig megszokott négyzet alakú lámpát felváltotta, egy sokkal nyújtottabb forma. A diffúzor rész is szélesebbé vált. Az Audi mellett nem mehetünk el, hogy nem ejtünk szót a LED-es fényszórókról, amit már mesteri szinten űznek az ingolstadtiak, mikor először megjelent ez a fajta fénysor, akkor még egymás utáni pontokból állt, ez mára odáig fajult, hogy csak egy tökéletes csíkot látunk.

2013_audi_a3_1_1024x768.jpg2013_audi_a3_2_1024x768.jpg2013_audi_a3_15_1024x768.jpg

Az A3-as belterében az Audikhoz híven laposabbá vált a műszerfal, már a középkonzolon alig találunk gombokat, vagy egyáltalán bármit, csak a klímát és az A1-ből ismerős kerek légbeömlőket. A többi gombot már felváltotta az MMI vezérlőtárcsa, amivel a németeknél már kihagyhatatlan képernyőn játszadozhatunk. Az Audi már ezen az téren is fejlesztett, mivel a tárcsa tetején már találunk tapipadot (ez rá a szakszó) is, ami már a kézírásunkat is felismeri, úgy kell, mint egy falat kenyér...

2013_audi_a3_26_1024x768.jpg2013_audi_a3_30_1024x768.jpg

Tehát a nagy problémám, hogy előbb utóbb eltűnnek a középkonzolok, amitől az egész beltér szerepe háttérbe szorul, már nem fogunk csodálni szebbnél szebb műszerfalakat, mert felváltja őket egy darab monitor meg egy tekerentyű...

Az ülések is vadonatújak, formájuk arra emlékeztet mintha, egy gyúrós ember kirakná a hátát, ezt a lapockáknál kiszélesedő rész juttatja eszembe.

2013_audi_a3_27_1024x768.jpg2013_audi_a3_28_1024x768.jpg

Hála az égnek a Sportback körvonalai is megmaradtak, összességében még szebbé vált az A3-as külleme.

2013_audi_a3_sportback_8_1024x768.jpg

Jelenleg 4 motorral kapható, két benzinnel, két dízellel, az 1.4-es TFSI 120, míg az 1.8-as 178 lóerős. A spórolósak gyengébbek , az 1.6-os turbódízel csak 104, a 2 literes pedig  148 lóerős. 

Szintén, valamilyen véletlen folytán a motor teljesítmények is megegyeznek. Zárásul annyi okosságot tudnék mondani, hogy aki nem márkaszimpátia alapján fog választani, annál külső nyom majd a latba. Az ár még lehet mérvadó, mert a kihívók 6 milla körül indulnak, az A-osztály viszont egy millióval izmosabb. Igazán egyik autóval sem lehet mellényúlni.

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr864829588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása