BanDika 2012.10.04. 22:32

Az Új csillag

Miután elárasztották az összes fővárosi bevásárlóközpontot az új A-s mercikkel, így elérkezett az idő, hogy én is mondjak valami okosat az újdonságról.

2013_mercedes-benz_a-class_137_1024x768.jpg

Már megszokhattunk, hogy a német nagy hármas (Audi, Mercedes, BMW) között állandó a verseny minden kategóriába. Erre az évre időzítette valamilyen véletlen folytán mindhárom gyártó, az új kompaktjuk bemutatását. Elsőként a bajorok villantottak az új 1-es sorozattal, ami szebb külsőt és rendezettebb belteret kapott (nagyvonalakban).

Ezt követően érkezett el a Mercedes ideje. Bemutatták a vadonatúj A-osztályt. A nagy hármak közül a stuttgartiak dobbantottak ebben az évben a legnagyobbat, (itt szögezném le, hogy az új Audi A3-asra még a későbbiekben kitérek) mivel egy teljesen új koncepcióval álltak elő, ami merőben más, mint, amit eddig megszokhattunk. 1997-ban nagy szenzáció volt, amikor kijött az első A-osztály, ami inkább egy kisautó volt, mint  kompakt. Magas építésű, ebből volt némi gond is, utalnék itt a híres rénszarvas tesztre, amin nem szerepelt fényesen az A-s merci. 2004-ben modellfrissítésen esett át, majd 2008-ban egy ráncfelvarráson is átesett. Felhívnám a figyelmet, hogy  2004-es használható darabokat már 2 millió környékén lehet kapni.

Szóval a teljesen új A-osztály már nevezhető kompaktnak, alacsonyabb építésű, élőben elég masszív darabnak tűnt, szóval a vezethetőség mindenképpen javult.

Az autó megjelenését, ha egy szóban kéne megfogalmaznom, akkor azt mondanám, hogy erőteljes. Az autó orra sportosan agresszív, az első fényszórók szépen beleillenek az autó oldalán végigfutó ívbe, és szépen körülölelik a hangsúlyos hűtőrácsot, amiben található a már ordenáré méretű embléma. Nem értem, hogy ez mostanában miért divat…. Na, mindegy.

2013_mercedes-benz_a-class_133_1024x768.jpg

A már említett lámpáktól jövő, és a kerékjáratoktól induló ívek izgalmassá teszik az autó oldalát, az ablakok lefelé kerekedő formája, már ismerős az új mercikről. A tető is hasonlóan lefelé ível, ami egy spoilerben végződik, amely rálóg a hátsó ablakra.

2013_mercedes-benz_a-class_135_1024x768.jpg

Az autó fara mondhatni egész barátságos, a lámpák formája teljesen jó, a lökhárítón lévő diffúzor szerű rész is határozottan jól néz ki.

2013_mercedes-benz_a-class_129_1024x768.jpg

A beltérben már nem voltak ennyire kreatívak, ennek ellenére nagyon rendben van. Megtalálhatjuk a már többi modellből ismerős egyen kormányt, a műszerfal és a középkonzol a B-osztályból ismerős. Az A-osztályban is visszatért a levehetetlen kiálló képernyő, és persze nem maradhatnak el az általam imádott kerek légbeömlők sem.

2013_mercedes-benz_a-class_21_1024x768.jpg2013_mercedes-benz_a-class_22_1024x768.jpg2013_mercedes-benz_a-class_155_1024x768.jpg

Úgy vélem a hátsó sor kicsit szűkös lesz, akkora embereknek, mint amilyen én vagyok (189 cm) ,de ezt már megszokhattuk ebben a kategóriában. A csomagtér 341 literes, ami nem kiemelkedően nagy, de nem is kicsi szóval korrekt.

A motor paletta 5 benzinesből és 4 dízelből áll. Minden motor nagyon környezetbarát BlueEFFICIENCY, kivétel a két legerősebb benzines, a 2.5 literes sport, ami 208 lovas, és persze a 350 lóerős AMG verzió, egy sportautó sosem lesz igazán környezetbarát. Egyébként a leggyengébb benzines is 120 paripás, ami már teljesen elfogadható. Viszont a 1.8-as dízel a B-osztályban elég hitványul ment szóval az A-osztály esetében sem ajánlanám, a legerősebb dízel 168 lovas.

6 sebességes manuális és 7 sebességes automataváltó rendelhető az autóhoz. Az extra lista, mint mindig nagyon hosszú, de a "legfontosabb", hogy az iPhone-unkat már teljesen rákapcsolhatjuk az autóra, és  a Google Maps-en is megtervezhetjük az útvonalunkat.

Az új A-osztálynak új szerepet szán a Mercedes, mivel eddig főleg két fő célcsoportja volt az autónak. A nyugdíjasok, mert magas építésű volt és így könnyű volt a beszállás, meg a német nyugdíjból is futja, a másik szerep pedig a család második autója, például egy E-osztály mellett, amivel anya jár.

Az árképzés is alátámasztja feltételezésem, mivel az A és B merci alapára között csak 100 ezer forint van ( 6.8 , 6.9 millió), így az új A-osztályt a jobb módú 30-asoknak, míg a B-t a nyugdíjasoknak lőtték be a stuttgartiak.

2013_mercedes-benz_a-class_131_1024x768.jpg

Összességében nagy erőlelépés az új típus és így már B-osztálynak is szerepe a modellpalettán.

A bejegyzés trackback címe:

https://carambol.blog.hu/api/trackback/id/tr224816881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása